Kodiaq 1.5 tsi komt langzaam op gang

e.dejong73

Nieuw lid
Heb nu meer dan een half jaar een Kodiaq, 1.5 tsi DSG. Auto bevalt super, alleen de acceleratie ben ik niet tevreden over. De koppel is dan lager dan ik normaal gewend ben, maar desondanks heb ik het idee dat de auto toch echt heel langzaam op gang komt. Gas indrukken geeft toch wel 1 tot 2 seconden weinig actie en dan pakt ie de kracht.

Weet niet of jullie diezelfde ervaring delen?
Heb zelfs via via vernomen dat dit een bekend probleem is van de Kodiaq en met een softwareupdate verholpen kan worden?

Hoor graag jullie mening en ideeen!
 

elsinga

Forumguru
Is bekend en kan (deels) verholpen worden door de Audi gasrespons te coderen met bijvoorbeeld OBD11.
 

Antera

Donateur
Weet niet of jouw auto al een Software update van de dealer heeft gehad want dit zal het al verbeteren omdat de motor dan niet meer de extremere lage toeren op zal zoeken en je dus sneller op gang komt. Daarnaast is het omcoderen van je gasrespons een optie het nog meer verbetert. Dit kan met diverse software gerealiseerd worden alleen de dealer niet
 

wdejong32

Actief lid
Mijn kodiaq 1.5 TSI DSG (1-2019) was ook traag met op pakken bij optrekken of na uitrollen weer versnellen , bij mij was de hydro unit van de dsg kapot en deze is vervangen onder garantie en nu is hij sneller met reageren , niet heel snel maar sneller dan dat hij deed
 
Is bekend en kan (deels) verholpen worden door de Audi gasrespons te coderen met bijvoorbeeld OBD11.

Ik zie verschillende verhalen hierover omdat de kodiaq (nog) niet goed herkend wordt. Heb jij hier ervaring mee? Ben me al even aan het inlezen hierop.
 

e.dejong73

Nieuw lid
Weet niet of jouw auto al een Software update van de dealer heeft gehad want dit zal het al verbeteren omdat de motor dan niet meer de extremere lage toeren op zal zoeken en je dus sneller op gang komt. Daarnaast is het omcoderen van je gasrespons een optie het nog meer verbetert. Dit kan met diverse software gerealiseerd worden alleen de dealer niet
Hij is oktober voor het eerst naar de garage geweest voor bandenwissel (winterbanden). Weet niet of ze de software update uitgevoerd hebben maar ga ik zeker navragen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
 

doncalitri1984

Forumguru
Ik heb dit bij mijn eigen Kodiaq gecodeerd. ;)

Goedemiddag, heb jij hiervoor de long codec optie gebruikt of was dit als "app waar je credits voor nodig hebt" in de OBDeleven app makkelijk vrij te schakelen?

Ik heb namelijk (nog) geen Pro versie, begreep dat je dat moet hebben wil je long coding doen.
 

elsinga

Forumguru
Ik heb nog nooit een app gebruikt, dus dat was long coding. Ik weet graag wat er gewijzigd wordt. ;)
 

Neusie

Actief lid
Ik heb een Racechip XLR gasrespons unit gemonteerd en standaard op S+ staan. Dan is het gasrespons en optrekken al een stuk vlotter. Op de R+ stand begin je al snel te spinnen, maar is trekkracht onderin een heel stuk vlotter!
 

Stevala

Actief lid
Zijn er al updates ivm dit topic. Heb zelf mijn kodiaq nog niet maar blijf graag op de hoogte. Grtz.
 

Ericw

Forumguru
Zijn die problemen ook op de sportline die in nov en december zijn gemaakt

Ik heb dan weliswaar geen Kodiaq, maar wel een Superb 1,5TSI DSG Sportline (2020) en herken deze problemen niet. Hij trekt ook altijd in de 1ste versnelling op, waarvan ik had begrepen dat ze voor die tijd veelal in de 2de versnelling begonnen.
Reageert goed op het gas (heb wel gas response wat aan laten passen door @Antera).
Wellicht kunnen jullie hier iets mee.
 

elephtera

Forumguru
Ik begreep van mijn dealer vandaag dat er voor mijn Kodiaq een terugroepactie stond mbt dit issue. Die nemen ze mee als ik er kom voor de acc problemen (module meld zichzelf regelmatig niet aan bij aanzetten auto)

Ik ben benieuwd naar het effect van de software update.
 
Bovenaan Onderaan