Kodiaq 1.4 TSI DSG 2017 fluit bij wegrijden

ehofte

Nieuw lid
Hallo,

Wij hebben sinds kort een vreemd probleempje met onze Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG van 2017.

Er begint iets te fluiten op het moment dat we wegrijden, bij wat hogere toeren valt het geluid weg.
Het fluiten is er niet als we gewoon enkel gas geven.
Het is een soort hoge fluit/piep. Ik heb een audio-bestand, kan deze helaas niet uploaden op het forum.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt.
 

Duijzer

Donateur
Dat is zo lastig te zeggen. Het kan een remblok zijn dat blijft hangen, het kan een turboslang zijn die lek is. Heb je enig idee uit welke richting het komt? Onder de motorkap, of bij de wielen, of elders? Luister bijvoorbeeld eens met open motorkap (en iemand die even gas geeft) of je het ergens kunt lokaliseren.
 

ehofte

Nieuw lid
Mijn gevoel zegt uit de motorruimte en je leest al snel verhalen over turbo's.
Het gebeurt dus niet als ik stil sta en gas geef, op het moment dat ik ga is de fluit aanwezig.
De hoeveelheid gas dat je geeft heeft te maken met de hardheid van de piep.
 

Tees

Donateur
Kan je kijken wat het aantal toeren waarbij het geluid wegvalt elke keer ongeveer hetzelfde is? En of t in elke versnelling is?

Als ik aan de turbo denk, die komt vanaf 1500-1750 toeren aan het werk, als het dan wegvalt, zou ik zeker de turbo verdenken. Alleen maakt een turbo meestal geluid als ie aan het werk is, andersom is ietwat onlogisch.
 
Bovenaan Onderaan