Knipperlicht in koplamp kapot

Goedemiddag techneuten

Ik heb sinds 2 dagen een kapot knipperlicht in de koplamp (karoq 2018)
Ik dacht even lampje verwisselen en weer klaar , helaas.
Ik heb een melding uitgelezen gekregen zie foto B11E815 , "onderbroken circuit/kortsluiting met accu"
De onderste 2 meldingen zijn niet van toepassing
Zijn er meer mensen met deze foutmelding en wat is er aan te doen?
 

Bijlagen

  • foutmelding knipperlicht.jpg
    foutmelding knipperlicht.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 63

EdK

Forumguru
Ja lampje is er uit geweest en is je circuit onderbroken geweest...
Dus even meldingen resetten met je VCDS of wat je voor uitlezen gebruikt en zou melding weg moeten zijn.
Ga er even van uit dat de wagen geen melding meer geeft van defecte lamp ?
 
Na het uitlezen kwamen deze 3 meldingen naar boven , gewist en bleef allen de bovenste melding terugkomen
 
@EdK , jawel na het wissen blijft de bovenste melding terugkomen en doet het knipperlicht het niet , op het dashbord knippert het pijltje dus snel
 

EdK

Forumguru
En niet een kapot lampje erin gestopt ?
Geen corrosie in lampvoet ?
stekker er wel goed opgeplaatst...?
 
Nee , dat dacht ik eerst ook .
ik heb voor de zekerheid het lampje verwisseld met de andere koplamp
Lampvoet ziet er goed uit
ik heb alleen het lampje uit de koplamp gehaald en verder niets
 
Nog even bezig geweest , kabelboom tot de koplamp is 100%.
Het zit IN de koplamp , we een kabel bypass gemaakt van de kabelboom naar het draadje van het oranje lampje en het probleem is weg evenals de melding op het dashboard.
Raar probleem maar vooralsnog opgelost
 

hemi24

Forumguru
Ik zou er mee langs de dealer gaan, lijkt me niet normaal (of wat je ervan mag verwachten) bij een auto van 3 jaar oud…
Een koplampunit is niet echt een slijtdeel!
 
Haha , dat is al meer een punt geweest bij deze dealer . Zal mijn poot wederom stijf moeten houden , zij geven niet snel toe helaas als het om garantie gaat
 

Cordoba

Forumguru
Kan me dat wel voorstellen: met een kapotte koplampunit zal de dealer het licht niet zo snel zien. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Ach laat je toch even tussen neus en lippen door vallen dat je gelukkig een goede rechtsbijstand hebt....:pieker::pardon:

Of ze er een aan herinneren wat het consumenten recht inhoud .....:lezen:
 
Klopt maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat ik gelijk heb en dus recht heb op een nieuwe koplamp (en wellicht 2 ivm kleurverschil anders of is dat niet zo)
 
Dus , helaas . Zoals verwacht geen enige medewerking van de garage . We zullen het er mee moeten doen ben ik bang
 
Bovenaan Onderaan