Knipperende sleutel in maxidot

superb51

Actief lid
Hierbij even een update van het probleem.

Het blijkt een lekkage te zijn langs de pakking van de mechatronic. De pakking begint door te lekken aangezien er in de mechatronic een klep niet naar behoren functioneert en door de opgebouwde druk wordt de olie eruit geperst. Dit probleem schijnt regelmatig voor te komen.
Na overleg met de dealer blijkt dat onder voorwaarden een zeer redelijke coulance wordt gegeven op het vervangen van de mechatronic en het arbeidsloon. Al met al een zeer dure reparatie, die gelukkig door Skoda / Pon grotendeels vergoed wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Een geluk dan dat het grotendeels vergoed wordt.

Mooie vraag aan TVS tijdens de najaars meet of zij dat probleem vaker tegenkomen. :D
Ben wel benieuwd om welk klepje het gaat in de mechatronic want er zitten wel een stuk of 8 kleppen in die mechatronic
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Birszo

Nieuw lid
Hi, ik herken (helaas) sinds vandaag dit probleem. Tijdens een 'lange rit' van Maastricht naar Den Haag begon het service icoontje te knipperen op de plek waar de versnelling wordt weergegeven (zie bijlage). Ik rijd een Superb station uit 2014 met 96000 op de teller. Ook bij mij lag er olie op de plek toen ik weer weg wilde rijden. Ik merk niets aan de auto zelf? Ik lees tussen de reacties door dat dit zomaar een dure grap kan worden. Welke financiële bandbreedte moet ik aan denken?
 

Bijlagen

  • Skoda.jpg
    Skoda.jpg
    165,9 KB · Weergaven: 26
Bovenaan Onderaan