Joske

Forumguru
Allen,

zoals de titel al doet vermoeden, een knipperend voorgloeilampje heeft de kop opgestoken op mijn Faabje van 2006 - 1.4TDI met ondertussen 165000 km op de teller.

uiteraard het nodige opzoekwerk gedaan en er waren twee mogelijke verdachten:

1. remlichtschakelaar
2. gloeibougies

Wat blijkt nu na uitlezen van de wagen?

Dat de remlichtschakelaar inderdaad de boosdoener was, maar omdat we toch zeker wilden zijn de bougies eens uitgemeten op weerstand. En ja hoor (ondanks GEEN foutmelding) 2 van de 3 bougies geven oneindig veel weerstand en de derde is sterven na dood.

Dus bij deze al mijn spullen besteld op Autodoc.be (supersite voor auto-onderdelen trouwens, goedkoper vind je écht niet! en allemaal OEM) en komende week maar eens plaatsen.

Dit topic is louter ter info voor moest er ooit iemand een gelijkaardig probleem hebben!

groeten

Joske
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

B.Stuurder

Forumguru
Gloeibougies is niet zo gek na zoveel kilometers denk ik. Bij mijn diesel ook 3 van de 4 na 140.000 km ter ziele en vervangen.
 

Joske

Forumguru
Zo vandaag de bougies en remlichtschakelaar binnen gekregen, dus maar eens aan de slag gegaan. Ik dacht dat ik gewoon maar even onder mijn stuurkolom moest kruipen om het ding los te maken en te wisselen maar niets was minder waar....

Het onderste dashboard moest er namelijk voor los gemaakt worden, ik heb het kunnen wisselen zonder het dashboard te verwijderen.

Een paar foto's heb ik gemaakt, sorry voor de kwaliteit en onder het dashboard fotograferen was onbegonnen werk :lezen:.

In totaal moest ik 6 torxen losmaken (ik heb er 7 losgemaakt maar 1 was overbodig). 1 zit er verstopt achter het luikje van de zekeringen en er zit er ook nog eentje verstopt aan de tellers. (zie foto 3 - is gewoon kwestie van stuur naar beneden en lostrekken.

Eigenlijk moet je ook de lichtschakelaar demonteren maar dat heb ik ook kunnen vermijden.

Het voetenluchtkanaal losmaken om de sensor te kunnen losmaken, de sensor moet je losmaken door een kwartdraai naar rechts te draaien en te trekken. Het is mij gelukt het kanaal een beetje achteruit te doen en zo kon ik de sensor los én terug vast maken.

Nadien alles terug netjes gemonteerd (geen kraakjes tot hier toe) maar toen teleurstelling aangezien het lampje bleef knipperen..

vervolgens accu 5 min los gemaakt => geen resultaat

vervolgens een paar meter gereden en toen ging het lampje wél uit.

Ikke content natuurlijk :D

de schakelaar heeft me 8 euro gekost en ik heb er een klein uur werk aan gehad. De remlichten gecontroleerd, alles werkt zoals het hoort :thumbsup:

Volgende actie zijn de bougies, dat is voor een volgende keer!
 

Bijlagen

  • IMG_8869.JPG
    IMG_8869.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 51
  • IMG_8870.JPG
    IMG_8870.JPG
    1,9 MB · Weergaven: 50
  • IMG_8873.JPG
    IMG_8873.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 46
Ik lijk hetzelfde probleem te hebben, en verder op het interwebz ben ik ook vergelijkbare oplossingen tegen gekomen. Op dit moment heb ik geen werkende remlichten, dus ik ga gauw die onderdelen bestellen en kijken of dit het oplost.
 
Bovenaan Onderaan