Knipper lichten

RobertJB

Nieuw lid
Forum genoten.

Er is mij iets opgevallen aan de nieuwe S3.
Als ik b.v. op de snelweg van rijbaan wil wisselen dan tik ik even de richtingaanwijzer aan. Ik ben gewend dat er dan 3 maal geknippert wordt.
Het is mij opgevallen dat soms mijn auto drie maal knippert maar soms ook maar één keer!

heeft iemand hier een verklaring voor?
is dit in eenstelling via VAGCOM?
Houdt het system ergens anders rekenig mee?

De auto heeft in de spiegels de allermering voor als er iemand naast je zit in je dodenhoek.

als vast mijn dank.
 

Tuulster

Forumguru
Ik weet niet beter dat dit standaard altijd drie keer is....... ik heb het overigens aan laten passen naar vier keer.
Niet omdat het moet maar omdat het kan! :D
 

Canon-Eye

Forumguru
Kan het zijn dat de keren dat hij één keer knippert het 'tikje' net ietsje langer heeft geduurd, waardoor het systeem in- en uitgeschakeld is ipv alleen die puls heeft gekregen om de ingestelde 3x te knipperen?

Zo lijkt het nl. ook bij de Mercedes Sprinter te werken waar ik wekelijks een ritje mee maak: korte puls is 3x, haartje langer is afbreken, meestal net voor of halverwege de tweede knipper. Niet dat ik daar bewust gebruik van maak - het gebeurt gewoon af en toe...
 

Canon-Eye

Forumguru
. ik heb het overigens aan laten passen naar vier keer
Bij mij is het aangepast naar 1x. Gewoon omdat er situaties zijn waarin 1 of 2x al ruim voldoende is. En inderdaad, omdat het kán...
Bij het naar links gaan voor bv. een inhaalmanoevre hou ik het hendeltje wel langer vast om te knipperen zolang als ik nodig vind: minstens 4x, meestal 5 tot 6x - grotere kans om tijdig de aandacht van de voorligger te trekken.
 

RobertJB

Nieuw lid
Dank allemaal voor de reactie.
Aanpassen is neem ik aan in de VAGCOM?
Eens kijken of ik mijn VAGCOM kabel van 6 jaar terug weer kan vinden.

---------

Deze ochtend er eens goed p gelet maar ik krijg het nu met geen mogelijkheid op drie maal knipperen.
Wat ik ook doe hij knippert altijd maar één keer.
Is het een instelling die in de Columbus ingesteld kan worden?
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Bij mij met VCDS in de Yeti, het aanpassen van 1 tot 5 keer max knipperen.
Als je dit hebt aangepast dan komt het regelmatig voor bij de wagens dat de ingestelde aantal knippers dan nog niet werkt ondanks bij het wegschrijven in VCDS er word gemeld dat het het veranderen goed is gelukt.
Als dat het geval is dan even je maxidot in naar ik meen light and vision en daar instelling zoeken naar fabrieksinstellingen.
Dan reset hij dat deel, maar de instellingen blijven hetzelfde alleen de aanpassing van de knipperlichten is dan wel goed op de door jou ingestelde aantal knippers met VCDS
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Je zou denken dat bij veruit de meeste auto's 3x de standaard fabrieksinstelling is.
Als er niet eerder iets in veranderd is, dan zou je zo'n klacht als van TS niet verwachten, toch?
 

Level42

Forumguru
Ik heb 'm op 4 keer laten zetten.....maar dat is ook omdat mijn knipperlichten eigenlijk gewoon mijn achterlichten zijn EN dat die altijd met de DRL aan zijn....
 
Bovenaan Onderaan