Klotsend water onder dashboard

Het volgende verschijnsel doet zich voor in mijn Roomster:
Bij het nemen van een serie bochten, bv een rotonde hoor ik water klotsen onder het dashboard, het water gaat duidelijk van links naar rechts.
Ik heb de paravan open gemaakt, niets te zien, als ik er water ingiet loopt het gewoon weg. Ik heb ook de garage er naar laten kijken, die hebben de balken, deuren en ook weer de paravan onderzocht, ook die hebben niets kunnen vinden, wat ik nog kan bedenken is dat er een holle balk direct onder het dashboard zit die water bevat. Heeft iemand een suggestie? BVD
 

EdZ

Donateur
Beetje late reactie, maar je hoort wel water klotsen en desondanks is het in de auto droog? Bij mijn weten zit er geen balk in het dashboard waar water in zou kunnen blijven staan. Als de kokerbalken en deuren al zijn nagekeken blijft er weinig over. Hoor je het hoog in het dashboard of laag?
 

Cordoba

Forumguru
Hoe weet je dat het water is (en bijvoorbeeld geen koelvloeistof)? Die vraag stel ik niet zomaar: mogelijk dat er lucht in de kachelradiator zit, of dat de kachel heeft gelekt, waardoor je het hoort klotsen.

De auto is niet toevallig af-fabriek voorzien van een dakraam? (bij diverse modellen loopt de waterafvoer uit de rand van het dakraam via slangetjes door de dakstijlen)
 
Bovenaan Onderaan