Klikkend geluid koppeling

Jessedew

Senior Member
Hoi allen,

Gisteren reed ik met mij Octavia Combi uit 2013, met 137k op de klok, toen ik ineens een klikkend geluid hoorde, steeds als ik het koppelingspedaal intrapte en los liet.

Gevoelt of er bijv iets los zat, dat leek van niet.

Nadat ik weer wegreed na een paar minuten bij de supermarkt geparkeerd te hebben staan, (motor opnieuw gestart) hoorde ik het niet meer en voelde de koppeling weer normaal aan.

Iemand dit weleens gehad? Wat zou het kunnen zijn, en / of kan het kwaad?
 

Pendragon

Forumguru
Is een bekend iets. Ik heb het altijd en ik weet van iemand anders die het ook heeft. Kan verder geen kwaad.
 

Jessedew

Senior Member
okee, mm, altijd, dat is wel zwaar irritant. (heb de wagen net een paar weken en is niet iets wat ik altijd zou willen horen zegmaar.

Weet je ook wat het is, en wat er tegen te doen is?
 

Pendragon

Forumguru
Misschien is het bij jou iets anders, bij mij is het niet zo hard en als ik muziek aan heb hoor ik het niet eens. Wat het precies is weet ik niet. @Joske heeft het ook weet ik, tenminste wat ik heb.
 

Jessedew

Senior Member
okee, ja het is idd niet heel hard, maar toch. Ik ga het in elk geval nog maar eens na laten kijken binnen de garantieperiode denk ik.
 

Jessedew

Senior Member
Hoor nu ook een lichte piep bij het oplaten komen van de koppeling,

Naast het al door mij genoemde klikkend geluid (wat zich tot nu toe gelukkig slechts 1 keer heeft voorgedaan) hoor ik bij het schakelen een lichte piep (klinkt als een koppelingspedaal wat gesmeerd zou moeten worden?) dit doet zich voor als ik rij, gewoon op de provinciale weg bijv. Zojuist even met de motor uit het koppelingspedaal ingetrapt en dan hoorde ik niks, (dus lijkt dan dat het zich alleen voordoet als de motor draait?)

Iemand anders dit ook weleens gehad? (belde de Skoda dealer, maar die zeiden dat ik maar even langs moet komen, geen bekend probleem, jaja)

Overigens heb ik nog garantie dus mocht het duidden op een versleten koppeling moet ik daar zeker gebruik van gaan maken.
 

Jessedew

Senior Member
Inmiddels onder garante de garage er naar laten kijken, die hebben het gesmeerd, nu niet meer gehoord gelukkig. Zou wellicht binnen in de hulpkoppeling kunnen zitten dacht de monteur, maar in principe was de koppeling nog prima en kan waarschijnlijk nog wel een tijdje mee.
 
Bovenaan Onderaan