Klik in rugleuning

Sjabba

Senior Member
Ik merkte vandaag dat er in de rugleuning een soort tik zit. Als ik leun en dan iets naar voor kom klikt er iets. Ik kan met mijn hand ook duwen en voel dan ook dat iets over elkaar gaat of elkaar raakt. Ongeveer 20 a 30cm vanaf de bovenkant in het midden. Iemand hier dat ook gehad en al opgelost? Zou mij weer wat gepuzzel schelen.
 

Sjabba

Senior Member
Nee geen stoelverwarming. Lijkt alsof er iets over elkaar schuift.
Hoop niet op ene las, kan ik nl niet zelf.
Is het onderste strip achterkant leuning losmaken en dan omhoog stropen? (als het ooit nog droog wordt..)
 

Joske

Forumguru
Zo, hier moet je wel iets mee kunnen, zie bijlages :)
 

Bijlagen

  • Bekleding en vulling voor leuning uit- en inbouwen.pdf
    182,4 KB · Weergaven: 14
  • Bekleding en vulling voor stoel vóór uit- en inbouwen.pdf
    42,3 KB · Weergaven: 8

turboturbo

Forumguru
Lendesteun zou volgens mij goed kunnen breken.... Ik vind ze niet zeer degelijk afgewerkt iig. Voelt alsof er gewoon een rek in de leuning zit die dmv een mechaniek naar buiten / op spanning wordt gezet wat allemaal niet erg stevig over komt. Ik heb 'm daarom vrijwel helemaal teruggesteld en schroef 'm alleen voorzichtig naar buiten als ik een lange rit maak (langer dan drie kwartier) Volgens mij kun je je er goed tegen afzetten waar het materiaal niet zo goed tegen lijkt te kunnen.

Even de sloop in de gaten houden voor een andere stoel(leuning)?
 

Sjabba

Senior Member
Het is een heel licht tikje wat ik voel en het zit hoger dan de lendesteun. Voelt een beetje alsof je karton doorduw en dan terug vouwt. ... Lastig te omschrijven. Ik denk dat anderen het overigens niet merken, ik ben daar echt gevoelig voor. Ik zal hem eens open moeten maken.
Maar aan de andere kant twijfel ik over sportstoelen. Er schijnt best wat uitwisselbaar te zijn.
 

Sjabba

Senior Member
Nou wat een hels karwei... Zeker die metalen ringetje. Ik had helaas geen goede kniptang dus moest ze open buigen. De knop van de lendesteun wilde ook niet los en ik wilde het niet forceren dus eerst via de achterkan het draadje losgehaald. Het zat hem uiteindelijk in de achterkant van de leuning. In de hoes zit een soort strip die tegen een plaat komt. Stukje isolatie ertussen en het is klaar.
 

Sjabba

Senior Member
Nee, ik had foto's van een engels forum gebruikt. Heb al vaak dit soort klusjes gedaan maar vergeet gewoon steeds een howto te maken...
 

Sjabba

Senior Member
Niet echt makkelijk. Dat hels karwei was niet sarcastisch helaas.
Gelukkig hoefde niet de hele hoes eraf.
Tot je lendesteun is te doen.
 
Bovenaan Onderaan