Kleurenstrijd

BWK K1600gt

Actief lid
Ik ben in de 2e helft van volgend jaar toe aan een nieuwe leasauto. Mijn oog is gevallen op de Kodiaq Sportline met de 20" vega velgen en een glazen dak. Nu ben ik met mijn eega in strijd welke kleur het gaat worden. Deze strijd gaat tussen Velvet Red en Race Blue Metallic. De dealer had de blauwe staan in de Sportline uitvoering en die zag er goed uit maar ik zou ook wel een Velvet Red in Sportline uitvoering willen zien als vergelijk. Er stond een Seat Arona in de showroom in die kleur masr die had de zwarte accenten van de sportline niet. Weet iemand bij welke dealer een Sportline uitvoering in Velvet Red staat of kan ik bij een forumlid kijken die toevallig die kleur en uitvoering heeft. Ik moet er uiteindelijk weer 5 jaar mee doen, dus im wil wel zeker zijn.
 

4Motion

Senior Member
Doe maar blauw. Enkel Ferrari en alfa komen weg met rood:D:D

Nee serieus: bij een suv van dit type vindk persoonlijk blauw mooier. Maar smaken verschillen ...
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
De dealer zou denk ik kunnen aangeven welke auto, type en kleur waar te vinden is in Nederland bij een andere dealer.
 

Japanese Power

Donateur
Zo'n vraag zou ik even bij Skoda NL neerleggen, die kunnen je exact zeggen welk model in welke uitvoering en kleur bij welke dealer staat. Heb ik destijds voor de proefritten met de OC ook gedaan... Is dan wel een Kodiaq geworden maar ok....
 
ik ben nog steeds gek van mijn race blue octavia , echter omdat de Kodiaq veel groter is , vindt ik het net iets teveel blauw. Bij de audi q7 is het ook mooi maar soms weer net te..
Als je de auto net gewassen hebt en met wat extra sportieve accenten zoals een sportline heeft is het nog steeds mooi is, Echter ik ben nu weer eens voor een andere kleur gegaan een dezer weken komt de sportline van de fabriek binnen in quartz grey ik denk in combinatie met de zwarte accenten erg mooi. Zie filmpje HR springs en ABT. !0 januari is weer een sportline erbij op de brabantse wegen .
Er zijn op you tube heel wat filmpjes te vinden in diverse kleuren vooral als je rs in typt. Succes met de keuze .
 

casejunky

Forumguru
Laat je niet gek maken, dat velvet red is een uitstekende kleur op die kodiaq. Ze kunnen het goed hebben
 

larsy

Forumguru
Super die 2 kleuren
Vin het echt top dat je geen “saaie alledaagse” kleuren wil nemen .
Beide kleuren zijn heel mooi .

Maar denk wel dat het blauwe na een tijdje gaat storen (omdat je het dagelijks gaat zien) .
En dat is anders met het eens 1xper week in het straatbeeld te zien ( dan blijft het waaaw)

Daarom zou ik de rode nemen tussen u keuzes (en alles met zwarte accenten )

Als ik zou kiezen was het meteor grey:jaja: !? DDCF2E02-FC10-41F3-9549-8CAD7C64B6A4.jpeg 26BAA776-1628-4FD1-A75F-0FC06CF490E8.jpeg
 
Laatst bewerkt:

johndoe

Forumguru
Je kunt hier (Den Haag Ypenburg) langsrijden om een Velvet Red Kodiaq Style Business te zien. Ik ben zelf nog steeds erg blij met de kleur. Er zit een gave diepgang in (zeker in de zon). Het is dus geen sportline, want die was toen nog niet leverbaar. Maar hier zijn achteraf de grill en spiegels vervangen en is al het Chrome zwart gemaakt door het te wrappen, en geeft dus wel een beetje de sportline look. Velgen zijn ook de zwarte triglavs die tegenwoordig op de sportline zitten. Interieur is dus wel met de normale stoelen en lichte dakbekleding. En de bumpers zijn dus de normale en niet de sportieve versie. Verder heeft deze geen panorama-dak, want dan pas ik er niet zo goed meer in

3E619483-FF3C-4EB4-87D9-46B94A492123.jpeg
 

hemi24

Forumguru
Gisteren een Race Blue zien staan bij de dealer in Groningen (géén RS of Sportline, maar toch...)
Ben zelf ook erg aan het twijfelen, welke kleur ik zal kiezen; vooralsnog staat er Quartz Grey op de offerte!
:pieker:

5711763C-5CE4-4F1C-9FE8-8118A904BD25.jpeg
 
Laatst bewerkt:

BWK K1600gt

Actief lid
Je kunt hier (Den Haag Ypenburg) langsrijden om een Velvet Red Kodiaq Style Business te zien. Ik ben zelf nog steeds erg blij met de kleur. Er zit een gave diepgang in (zeker in de zon). Het is dus geen sportline, want die was toen nog niet leverbaar. Maar hier zijn achteraf de grill en spiegels vervangen en is al het Chrome zwart gemaakt door het te wrappen, en geeft dus wel een beetje de sportline look. Velgen zijn ook de zwarte triglavs die tegenwoordig op de sportline zitten. Interieur is dus wel met de normale stoelen en lichte dakbekleding. En de bumpers zijn dus de normale en niet de sportieve versie. Verder heeft deze geen panorama-dak, want dan pas ik er niet zo goed meer in
Bedankt voor je aanbod maar ik ben echt op zoek naar de sportline, daar die geen zwarte raamstijlen heeft en de delen onder de deur ook in kleur gespoten zijn. Ik heb bij de dealer een Arona in die kleur gezien en die viel tegen. Bij een andere dealer een octavia sportline in die kleur gezien en die was geweldig. Dus ik probeer de exacte uitvoering in het echt te zien om een weloverwogen beslissing te kunnen nemen.
 
Gisteren een Race Blue zien staan bij de dealer in Groningen (géén RS of Sportline, maar toch...)
Ben zelf ook erg aan het twijfelen, welke kleur ik zal kiezen; vooralsnog staat er Quartz Grey op de offerte!
:pieker:


Let op dit is niet de racing blue versie, maar de tijdelijke kleur Reef Blue die o.a. verkrijgbaar is op Limited business edition
 

elsinga

Forumguru
Ik heb zelf de Velvet Red, maar niet in Sportline uitvoering (Style B). Race Blue had ik op de Octavia, maar die zie je tegenwoordig echt heel veel (Octavia, Fabia). Nu dus Velvet Red en die staan in NL nog niet veel op kenteken.

Een SL weet ik helaas niet te staan.
 

hemi24

Forumguru
Let op dit is niet de racing blue versie, maar de tijdelijke kleur Reef Blue die o.a. verkrijgbaar is op Limited business edition

de foto is WEL Race Blue, de Limited met Reef Blue stond óók in Groningen, maar die is een tint donkerder...
Scala ernaast is namelijk ook Race Blue!
 

Niels83

Forumguru
ik vindt het race blauw erg mooi.
Rood is het imo niet meer.je ziet het ook niet veel meer, is denk een beetje uit de mode. totdat een populaire auro het weer als basiskleur kiest.

die gekke grijze kleur vind ik heel erg lelijk. alsof ze blanke lak over de primer hebben gespoten.
 

hemi24

Forumguru
die gekke grijze kleur vind ik heel erg lelijk. alsof ze blanke lak over de primer hebben gespoten.

Inderdaad, alsof ze vergeten zijn de uiteindelijke lak aan te brengen...

Volgens mij is de juiste benaming ook Steel Grey en niet Meteor Grey!

3E6EDDDE-B654-4CDC-B8CC-6B992AF67C6E.jpeg
 

BWK K1600gt

Actief lid
Vandaag contact gezocht met Skoda en die hebben uitgezocht bij welke dealer er een Kodiaq Sportline in velvet red staat.
Hun antwoord was.................... in Nederland is er geen enkele bij de dealers aanwezig
 

hemi24

Forumguru
Plaatjes en filmpjes genoeg op internet toch..?!?

Voor het idee : er staan wel Karoqs in Velvet Red én Sportline uitvoeringen in :
  • Utrecht
  • Alkmaar
  • Goes
  • Roosendaal
  • Nieuwkoop
( één oog een beetje dichtknijpen moet genoeg zijn voor een goede impressie v.w.b. de kleur op de Kodiaq )
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan