Superb 3 Kleurengamma S3; unilak of metallic

Gunner

Forumguru
Zoals in het 'grote' S3 topic ben ik een beetje teleurgesteld in de kleurkeuzes die je kan maken op de Superb. Ben persoonlijk geen van van die lichte kleuren (zilver, grijs) of zwart.

Ik heb begrepen dat dealers geen keuze hebben gehad in de modellen die ze in de showroom krijgen en dat zal dus over het algemeen de 'saaiere' kleuren worden. Er is geen kleur die er lekker uitspringt. Lava Blue zag er wel leuk uit, maar deze had ik in eerste instantie op mijn O3 besteld maar kreeg er 'spijt' van en heb het naar Race Blue aangepast. Mijn vrouw ziet me aankomen als ik weer over Lava Blue begin :tegek:

Nu zag ik twee kleuren (rood of blauw) maar dat zijn unilakken. Ik weet niet hoe de kwalitiet daarvan is maar ik vrees dat ik bij geen enkele dealer deze kleuren zal aantreffen en zomaar op de gok bestellen dat ga ik dus niet doen. Voor mij zal het een dealbreaker worden om niet voor de S3 te kiezen.

Heeft er iemand ervaring met unilakken?
 

Gunner

Forumguru
Op www autozine.nl staat een test van s3. Een blauwe zo te zien metallic kleur. Lava blauw is er niet bij de o3 dacht ik. Dit is echt donkerder en mooi
Bij de introductie van de O3 was Lava Blauw er wel. of dat nu zo is weet ik eigenlijk niet.

Onze huis spuitert @s-line zal het je kunnen uitleggen het verschil unilak / metalliclak.
Wat ik uit een eerder topic / reactie begreep is dat de kwaliteit van de hedendaagse unilakken gewoon goed is.
Zie ook de reacties op een eerder topic die je zelf geplaatst heb over het onderwerp uni-lak ;)

http://www.skodaforum.nl/forum/i/uni-lak-ja-of-nee.23873/#post-435018
oh haha je hebt gelijk. ik begin een beetje vergeetachtig te worden :sterretjes:
 

Frank C

Forumguru
Onze huis spuitert @s-line zal het je kunnen uitleggen het verschil unilak / metalliclak.
Wat ik uit een eerder topic / reactie begreep is dat de kwaliteit van de hedendaagse unilakken gewoon goed is.

Geld dat ook voor de rode unilak? Deze is (of was) het meest gevoelig voor verweren door zonlicht. Heb in het verleden wel rode auto's gehad. Maar nooit meer, zweer nu bij metallic. Jammer dat er wel relatief veel geld voor gevraagd wordt, in de productie is het slechts een paar luttel euro's duurder
 

andrehj

Forumguru
Voor wie het standaard 7-tintengrijs kleurengamma van de S3 ook wat saai vindt: In Tsjechië is de keuze reuze:
Kleurengamma S3 Tsjechie.jpg
Op het Skodacommunity.de gaan de geruchten dat deze keuze in 2016 ook naar Duitsland gaat komen. En wellicht ook naar NL :yeah:? Dat zou tenminste weer wat kleur op de weg brengen.
 
En dan die prijzen :)
550 euro bijtelling voor metalic en 750 euro voor de speciale kleuren.
Laat de kleurencatalogus maar komen.
 
In Duitsland zijn nu 4 speciale kleuren beschikbaar voor 750 euro. Dus zal hier dan wel net iets meer worden.
 

Cordoba

Forumguru
Wat de rode unilak betreft: dat is bij veel merken wel de meest gevoelige kleur bij verkrijting/verkleuring van de lak, maar per automerk (of lakfabrikant?) zitten daar forse verschillen tussen. De rozige exemplaren zijn over het algemeen wel meer dan 10 jaar oud, en het voordeel van unilak, is dat het bijwerken van steenslag zonder kleurverschil een stuk beter lukt.
 

Henk.W

Lid
Het is altijd zo jammer dat de importeur bepaald welke kleuren geïmporteerd worden, maar dat is bij ieder merk zo.
In het buitenland zie je altijd mooiere tinten dan hier.
 

Cordoba

Forumguru
Eerlijk gezegd heb ik altijd gedacht dat de fabrikant bepaalde uit welke kleuren je kon kiezen, maar nu bij Skoda lees ik het laatste jaar steeds berichten dat er in Tjechie veel meer keus in kleur is, geen idee of Pon ook voor de andere merken een beperking in de kleurkeuze bepaalt, en hoe dat met andere automerken zit.

Ik sluit overigens niet uit, dat als je er echt op staat en veel geduld hebt, het wel mogelijk is om een 'Tjechische' kleur te kiezen, maar dan moet je je dealer mee hebben en flink doordrammen, dan heb je kans dat het lukt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

barrymann

Nieuw lid
Ik zit zelf met een kleur dilemma, moon white of laser white? Iemand fotos van het verschil tussen de 2 kleuren?
 

s-line

Forumguru
Een vriend van mij had in 1999 en Polo 6n besteld in het Jazz blue van de Golf 4. Deze kleur was niet leverbaar op de Polo maar door de medewerking van de verkoper toen der tijd is het toch gelukt om de Polo af fabriek in die kleur te krijgen. Dus het kan wel maar kost wel wat extra en langer wachten.
 
Bovenaan Onderaan