Kleur gezeur

clapton

Senior Member
Beste forummers,
ben van plan een Yeti aan te schaffen maar ben nu in dubio over de te kiezen kleur.
De Yeti is al de derde zwarte auto in een rij en ik denk er over nu eens wat anders te kiezen.
Malachite green is voor mij nieuw en lijkt een moderne kleur, maar ik kan niet helder krijgen hoe die kleur een Yeti zal staan. Heb hem nog nooit 'real life' gezien.
Heb al gegoogled maar de kleur toont iedere keer weer anders, ene keer donker zoals ik hem graag zie, een andere keer flets. Ook op de configurator komt de kleur niet duidelijk over. Is er iemand die al een Yeti Malachite green gespot heeft?

Cordoba

Forumguru
Voor een indruk van de echte kleur van de lak, kun je ook kijken of er andere auto's zijn met deze kleur, dan hoef je alleen in te denken hoe het op je Yeti gaat staan. Overigens kan die kleurindruk afhankelijk van de lichtomstandigheden best varieren. Er zijn genoeg kleuren die bij grijs weer of schemer een heel andere kleur lijken te zijn, dan bij volle zon.

clapton

Senior Member
Het gaat het huidige model worden, de nieuwe wordt mij te glad. Zou je voor de 'offroad' versie gaan dan blijft het nieuwe strakke neusje mij te arrogant aankijken. Op andere Skoda's heb ik die kleur overigens ook niet gezien, of meer waarschijnlijk niet opgemerkt.

Cordoba

Forumguru
Volgens mij heb ik van iemand al een foto gezien van Malachite green bij de dealer, maar weet niet meer welk model of welke dealer.

Googelen levert deze Porsche in malachite green:
6187145776_c79b57fa67_z.jpg

Edit overigens ook 2 totaal verschillend Yeti hits, waar bij de donkere versie wel de toevoeging metallic staat:
0G0G_1.png

yeti_MalachiteGreen.jpg

Laatst bewerkt:

clapton

Senior Member
Dankjewel Cordoba, was mij nog niet opgevallen dat er twee soorten van de kleur waren. De huidige kleur in de configurator is metallic, dus waarschijnlijk het donkere groen

Cordoba

Forumguru
De twee yeti's komen van sites uit verschillende landen, dus de toevoeging metallic hoeft niet persé voor het kleurverschil te staan. (rechtermuisknop op de afbeelding, en dan afbeeldingsinfo aanklikken, dan zie je het adres waar ze vandaan komen)

Canon-Eye

Forumguru
Als die kleur nu leverbaar is, zal de dealer toch wel een staal paraat hebben?
Deze op een zonnige dag even mee naar buiten nemen en dan zowel in de zon als in de schaduw het plaatje in verschillende standen bekijken. Je eigen voorstellingsvermogen moet dan de rest doen, dat moet je niet aan de mening van een ander overlaten...

clapton

Senior Member
Canon-Eye, ik heb niet veel vertrouwen in astrologie maar ik ben een weegschaal en ik moet bekennen dat ik bij beslissingen nogal wat zaken af- en overweeg. Advies van mede forumleden neem ik bij deze beslissing dan ook ter harte. Vandaag wordt het een zonnige dag en ik ga proberen om een kleurstaal te bekijken.

Canon-Eye

Forumguru
ik heb niet veel vertrouwen in astrologie maar ik ben een weegschaal
Ik ook, dus ik herken het twijfel- c.q. afwegingsproces maar al te goed.:jaja:
Uiteindelijk geeft (bij mij dan toch) m'n eigen gevoel de doorslag bij een eindbeslissing, dat wou ik alleen maar aangeven...
En verrassend genoeg blijkt dan bijna altijd dat mijn intuïtieve eerste keuze ook de eindkeuze is geworden, dus per saldo niet veranderd als gevolg van "derden-meningen". Als het wél anders is geworden, is dat vooral het gevolg van veranderd inzicht op grond van aangedragen feiten/gegevens die ik eerder niet had meegewogen - en wat dat betreft is een forum als dit natuurlijk een uiterst leerzame bron van informatie.

clapton

Senior Member
Stop maar met adviseren, ik ben er uit. Het wordt een Platin Grey Metallic. Het groen viel in het echt toch tegen. Waarschijnlijk ben ik (en echtgenote) niet de enige want de verkoper beweerde dat hij nog nooit een Yeti in deze kleur verkocht heeft. De aankoopprocedure is nu gestart voor een Yeti 1.2 tsi Sprint Pro met stoelverwarming en thuiskomer.

clapton

Senior Member
Platin Grey was gewoon op te roepen in de configurator, staat ook in de offerte. Ik ga dus uit van Yes.
Anders wil ik ook genoegen nemen met de nieuwe metallic, nog iets donkerder, grijs welke beschikbaar komt voor de 2014 Yeti.

clapton

Senior Member
Corné de Kluyver: Je had gelijk, één week na de bestelling te horen gekregen dat Platin Grey niet meer geleverd kon worden. Nog contact gehad met Pon maar met zelfs de dreiging de bestelling te torpederen kon ik de donker grijze niet meer geleverd krijgen. Alleen de belofte dat de kleur uit de configurator geschrapt zou worden kon ik krijgen. Het gaat nu toch weer een zwarte worden want het eerder overwogen groen is echt geen optie.
Ben inmiddels gewend aan mijn 3e keuze en de overgang naar de nieuwe Yeti is weer eenvoudiger geworden:)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Toch 1 belofte dat PON nakomt in jouw geval.
Zwart is volgens mij ook een beter alternatief dan het bovengenoemde groen :jaja: alleen is dat zwart wat vuilgevoeliger natuurlijk...

Blacky

Forumguru
Mooi zwart is niet lelijk. Heb een zwarte 306 gehad en wou nooit meer een zwarte, en zie mijn vorige O2 zwart en inmiddels mijn huidige weer zwart. Weinig keuze 1e O2 een demo,2e een gebruikte.

Bovenaan Onderaan