Klepje tikt van actieve koolstoffilter

Topic in 'Octavia I' gestart door jeve2, 07-01-2009.

  1. jeve2

    jeve2 Lid

    Goedemiddag,

    het blijkt dat het klepje van de actieve koolstoffilter tikt.
    Weet iemand of dit kwaad kan ?

    gr:xyxthumbs:
    Jeve2
     

  2. purk

    purk Senior Member

    Hoort zo, geen probleem.
     
  3. deusjevo

    deusjevo Forumguru

    Is dat een zwart kastje bij je ruitensproeier reservoir :icon_smile_question
    Zo ja, die tikt bij mij ook en er is nog niets ontploft... :grin:
     
  4. jeve2

    jeve2 Lid

    yep, klopt.
    Blijkt idd zo te horen, juist als het niet tikt is het niet goed.
     
  5. NJAM

    NJAM Lid

    Hallo. Ik bump dit topic even in de hoop dat ik er geen aparte voor hoef te maken. Weet iemand hoe 't actief koolstoffilter van een octavia 2 (2.0 tfsi) getest kan worden. Op youtube zie ik filters waar men perslucht op aan sluit. Uit het andere gat moet dan lucht komen en dan zou 't filter nog werken maar dat truucje gaat op dit model filter volgens mij niet werken. Het gat wat volgens mij voor de ingang bedoeld is, is veel groter.

    Als iemand me er bij kan helpen hoor ik 't graag. Zo'n ding kost al gauw weer tegen de meijer.
     
  6. Antera

    Antera Forumguru Donateur VCDS support

    Waarom wil je het testen heb je klachten of storingen?
     
  7. NJAM

    NJAM Lid

    @Antera voor een koude start moet ik vaak 't gafpedaal een tikje geven. Anders wil de motor niet altijd aan de slag.

    Ook heb ik tussen 2000 en 3000 rpm wel eens een soort van 'klop' in de acceleratie en een p0441 foutcode.

    Of die beide symptomen hetzelfde defect aanduiden weet ik niet. Maar ik verdenk dus inderdaad dit folter of het gasklephuis..
     
  8. Tees

    Tees Forumguru

    Al bij Gerrit Speek gekeken naar de mogelijke oorzaken van deze foutcode? Staat wel een rijtje mogelijke oorzaken, waaronder ook het koolstoffilter, maar eigenlijk alles in het inlaattraject kan het probleem zijn. Dus gasklephuis, maar ook de N80 of N115 kleppen, lekkend vacuum, lekkende slangen. Dat gaat wat speurwerk worden!

    Als ik ergens op in mag zetten, zou ik op de N80 klep gokken. Die gaat bij deze motoren wel eens vaker kapot.
     
    Laatst aangepast: 17-10-2020
  9. turboturbo

    turboturbo Forumguru

  10. Tees

    Tees Forumguru

    Ik zie net dat @NJAM daar ook al gereageerd heeft, dus blijkbaar is ie daar al van op de hoogte :jaja:
     
    turboturbo vindt dit leuk.

Deel deze pagina