Klein onderhoud- zelf doen of laten doen!

Als je niets van onderhoud kent-advies- laten doen.
Als je het zelf doet ,kan je heel wat besparen.
Klein onderhoud: kosten aan materiaal op internet,l: oliefilter mann 6 e, 5 lr olie total long life 5w 30 45 e,
carter vijs 3 e,interieur filter met koolstof purflux 10,30 e , (eventueel luchtfilter mann 15 e ,)
+ verzending naar afhaalpunt 5 e.(en ik heb steeds een kleine voorraad, ruitenwisservloeistof, koelvloeistof g13 , remolie dot4 en siliconsmeerolie)
Even op internet gekeken; Bij midas en auto 5 minstens 200 e (zonder luchtfilter).
Ik ken de prijs niet bij de merken dealer. wat is de prijs voor een klein onderhoud long-life ?
Opgelet, als je het zelf doet vervalt uw mobiliteits garantie, maar een assistance verzekering lost dit op en steunt mij ook tijdens uitstapjes zonder auto.
 
Laatst bewerkt:

TurboT

Forumguru
Ik heb laatst een klein onderhoud long life gedaan. Heeft iets van 80 a 90 gekost. Paar punten benoemd om naar te kijken. Echter geen terugkoppeling gehad of ze daadwerkelijk wat aan gedaan hebben. Een half litertje olie is erbij gedaan.
 
Hallo Turbo T, ik denk niet dat dit een klein onderhoud was, misschien een tussendoor inspectie
Een longlife kleine onderhoudsbeurt is alle 2j. of 30000 km voorzien.=

Oliefilter en longlife olie vernieuwen, nieuwe cartervijs ,nieuwe interieurfilter, en bij manier van spreken eens rond de auto lopen Dwz, kijken als er geen zichtbare problemen zijn, o.a. ruitenwisservloeistof, bandenspanning,als uw lampen nog correct werken, eens kijken naar uw reservoir van koelvloeistof en remolie, en ze zouden ook de dikte van uw remblokjes moeten nazien. En nadien uw onderhouds interval terug op 0 zetten. Dan is 90 e ,wel wat weinig.
 

TurboT

Forumguru
Ik kreeg op mn scherm een vermelding inspectie/onderhoud vanwege het termijn. Ik heb wel een variabel onderhoud. Dus de volgende keer zal ik een hogere rekening krijgen :-)
 
Bovenaan Onderaan