Klachtbrief naar PON

kami

Lid
Ik heb sinds de nieuwkoop van mijn fabia problemen, die ik graag wil duidelijk maken bij PON ,dat een skoda niet zo betrouwbaar kan zijn als wordt beweerd.

Nou heeft PON een hoop asdressen maar ik weet niet de juiste te googlen.
Weet iemand welk adres ik moet hebben?

kleine greep uit de problemen:

-toerental sensor.
-draaihoek sensor
- de achterklep sloot niet meer, verholpen onder garantie
-handschoenenkastje deur
-antenne voet
-kapotte verstuiver
-benzine tank lek
-Afstandbediening auto deuren defect
-kapotte thermostaat,
-gasklep vies en gereinigd
-raam mechanisme voor beide kanten
-de rubbers van de stabilisatie stang vernieuwd
-Kapotte koppakking
-kapotte dynamo
-wiellager achter
-draagarm bussen aan vervangen
-2 kapotte homokineten aan de wielzijde
nu 103.000km gereden

MarcoO2

Forumguru
Uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel:

Dossiernummer: 31038797 Blad 00001

Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel
Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor
Gooi-, Eem- en Flevoland
Statutaire zetel :Leusden
Akte van oprichting :26-02-1975
Akte laatste statuten-wijziging :31-12-2005
Maatschappelijk kapitaal :EUR 1.130.000,00
Geplaatst kapitaal :EUR 226.891,00
Gestort kapitaal :EUR 226.891,00
Fusie/splitsing :Op 30-12-2005 fusieakte verleden:
Verkrijgende rechtspersoon:
Pon's Automobielhandel B.V., kvk nr. 31038797
Verdwijnende rechtspersonen:
-Pon Car B.V., kvk nr. 31033718
-Pon Mobiel B.V., kvk nr. 31049485
----------------------------------------------------------------------------
Onderneming:
Handelsna(a)m(en) :tongue:on's Automobielhandel B.V.
Pon Car
Pon Mobiel
SEAT-importeur Pon Car
Skoda-importeur Pon Mobiel
Pon Porsche Import
Adres :Zuiderinslag 2, 3833BP Leusden
Correspondentieadres :tongue:ostbus 72, 3800HD Amersfoort
Telefoonnummer :033-4949944
Faxnummer :033-4953036
Datum vestiging :26-02-1975
De rechtspersoon drijft de onderneming sinds:31-12-1992
Bedrijfsomschrijving de import van en de handel in auto's en auto-onderdelen, alsmede het drijven van,
zich interesseren bij, direktie voeren over, of deelnemen in financiële-, industriële- en handelszaken;
alles in de ruimste zin des woords
Werkzame personen :526
----------------------------------------------------------------------------

EdK

Forumguru
Ik zou zeggen stuur naar elk mailadres ff een mail !
weet je zeker dat er actie ondernomen wordt , want er is er altijd een met een menselijk hart , die het niet over zijn hart kan laten gaan dat je zoveel problemen hebt !

Fabia

† In Memoriam
:ot: Hey een plaatsgenoot. Jammer van je negatieve ervaringen met je Skoda. Ik hoop dat ze je willen helpen bij Pon.

kami

Lid
Ja , we wonen nog geen 100m bij elkaar vandaan, ik herken je auto. Ik heb een zwarte fabia I , die staat bijna aan het einde vd parallelle weg richting de korf.
De wereld is klein.:tongue:

De brief ga ik nog sturen, ik wacht even nog een gevalletje roest garantie af.

stenebeekie

Nieuw lid
beste kami idd jammer dat je veel problemen hebt meschien meer km gereden dan hij aangeeft op km teller of heb je hem nieuw gekocht . mijn skoda heeft nu 438.340km gereden ook wel problemen gehad maar alleen raammechanisme en versnellingsbak (sdi) dat is een kwaal en ruitewisser motor achter that is all groeten peter

Fabia

† In Memoriam
Ja , we wonen nog geen 100m bij elkaar vandaan, ik herken je auto. Ik heb een zwarte fabia I , die staat bijna aan het einde vd parallelle weg richting de korf.
De wereld is klein.:tongue:

De brief ga ik nog sturen, ik wacht even nog een gevalletje roest garantie af.

Zal toch eens goed opletten. Ik weet wel dat er een zwarte RR bij mij in de straat staat en aan de overkant een zilveren RR.

van_der_P

Senior Member
Ik heb sinds de nieuwkoop van mijn fabia problemen, die ik graag wil duidelijk maken bij PON ,dat een skoda niet zo betrouwbaar kan zijn als wordt beweerd.

Nou heeft PON een hoop asdressen maar ik weet niet de juiste te googlen.
Weet iemand welk adres ik moet hebben?

kleine greep uit de problemen:

Van de genoemde problemen zijn er ook een aantal die te maken hebben met de leeftijd en ook het aantal kilometers die de Skoda gereden heeft. Dus gewone slijtage, dat hoort bij het gebruik van de auto. Dat heeft niets met het merk te maken.

kami

Lid
Dat heeft niets met het merk te maken.

Dat ga ik ze proberen duidelijk te maken, het enigste wat bij mij eventueel onder normale slijtage zou vallen is een wiel lager, voor de rest vindt ik alles veelste vroeg gekomen en veelste veel problemen. ik heb hem nieuw gekocht en na een week stond ik al stil, nu zijn we 7,5 jaar verder en 105.000km en in dat tijdsbestek zoveel problemen is belachelijk.

Bijvoorbeeld een gasklep reiniging of een pollen filter vervangen zou bij een grote beurt moeten zitten. dus niet.

Fabia

† In Memoriam
Zal toch eens goed opletten. Ik weet wel dat er een zwarte RR bij mij in de straat staat en aan de overkant een zilveren RR.

Ik heb vanochtend eens goed opgelet en inderdaad je staat niet ver van me af. NB nog wat geloof ik.

jochem

Nieuw lid
Ik heb ook al 110.000 km gereden en heb nog steeds spijt een Fabia gekocht te hebben. Motorisch ben ik nog steeds niet tevreden en de verschillende garages kunnen mijn klachten niet omzetten naar daden, zelfs Pon scheept je af.
Een afgebroken homokineet na het vervangen van de draagarm bussen is de grootste deseptie.

Hetzer

Forumguru
tja, geen 1 automerk is storingsvrij, en al helemaal niet met deze leetijden en kilomterstanden, dan kunnne er gewoon dingen kapot gaan.
Ik kan mensen met een BMW, Toyota en een VW met dezelfde soort problemen, of nog erger.

joergarms

Senior Member
Dat is inderdaad een redelijk lijstje met problemen.

Maar ik zou je dit wel willen zeggen, je hebt een benzinemotor aan je profiel te zien, dus dan heb je geen verstuivers die horen bij een dieselmotor, een benzine motor heeft injectoren.
Dat je gasklep vies wordt is gewoon een gebruiks-eigenschap, is dat onder garantie verholpen?

Verder hoop ik dat Pon je een redelijk voorstel zal doen, maar het is een grote logge organisatie en je moet flink je best doen om iets gedaan te krijgen.
Heb dat zelf gelukkig nog niet hoeven doen, maar dat is wat ik her en der gehoord hebt.

Succes ermee, hou ons op de hoogte.

Komt nog het punt dat PON de auto niet aan je verkocht heeft destijds. Dat heeft de dealer gedaan.

Waarschijnlijk doen ze er niks mee, maar je kunt altijd proberen.

kami

Lid
Ik heb nog steeds geen brief gestuurd, ik ben toch al klaar met ze.
Ik had roest van binnenuit op de achterklep, dat werd als 1e afgewezen, maar toen ging de dealer het op een andere manier proberen.
Dat is dan wel weer een plus voor de dealer, maar dat het dan weer 3maanden moet duren dat ze dan weer wat gaan doen, is weer een min.
Ik moest er steeds achteraan bellen en de laatste keer , hadden ze nog het lef om te vertellen dat het in de vergetelheid was geraakt.:1439:
Uiteindelijk is de achterklep overgespoten, heel slecht natuurlijk want ze moeten wel constant blijven. Naja whatever.

Bovenaan Onderaan