kilomerstanden en start- en eindlocatie ritten bij MySkoda app

Nabil

Nieuw lid
Hoi,

Ik heb deze week mij mooie Skoda Octavia uit 2013 ingeruild voor een mooie Super iV uit 2020.
In de Octavia had ik een dataplug laten installeren zodat ik geautomatiseerd mijn rittenregistratie kon bijhouden voor zakelijke kilometers. Dat werkte perfect met de Skoda Connect Lite app: startte vanzelf op en 1x per maand kon ik een export maken naar een excel sheet met daarin alle door de Belastingdienst gevraagde gegevens zoals datum, kilometerstanden en locaties en afstanden. Geen omkijken naar!

Met de Superb moest ik overstappen naar de My Skoda app en daar is de informatie van ritten beduidend minder: geen begin- en eindkilometerstanden en ook geen start en eind bestemmingen. Dat wil de Belastingdienst toch echt weten voor een rittenadministratie. Ook zie ik geen export optie. Kijk ik verkeerd, of is Skoda Connect op dit moment minder functioneel dan Connect Lite?

En zo ja: hoe lossen jullie dit op?

De handleiding biedt geen soelaas: die beschrijft inderdaad enkel de beperkte info.

Groet,

Nabil

In mijn SuperB uit 2019 werkt die dataplug precies zoals je de werking omschreef. Er zit zelfs een “bonus punt” melding als je hem aan een 2e Skoda koppelt.

Als je deze nog hebt gewoon inpluggen.

Ik ben dit zelf zo gaan doen omdat ik niet meer wenste te betalen voor de digitale functies van Skoda en de plug als “compensatie” kreeg van Skoda

Nabil

Nieuw lid
Dank je reactie!

Dat vind ik wel bijzonder. Ik had begrepen dat de dataplug bedoeld is voor oudere auto's die niet 'connected' uit de fabriek komen.

Je zou denken dat zaken als km-stand en start en eindlocatie gewoon kunnen worden uitgelezen door de mySkoda app bij een superb iV. Maar blijkbaar is dit dus niet geïmplementeerd in de app?

Mijn plug van de octavia heb ik mee verkocht met de auto. Dus nu moet ik voor een moderne auto die connected is een data plug kopen en twee apps gebruiken :(

Groet,

Nabil

Rallye

Forumguru
Tja. Even gechecked op de We Connect van mijn VW. Daar kun je onder “rijgegevens” ook geen locatiedata vinden, noch privé of zakelijk aangeven.…..

thecyper

Nieuw lid
Liep vandaag tegen hetzelfde probleem aan, zag dit forum voorbij komen. Ik ben uiteindelijk gestart met yeshugo icm de skoda-koppeling, gelukkig zonder extra dataplug etc, maar gewoon via het skoda connect account.

Bovenaan Onderaan