kiezen maar.. yeti vs countryman

xahc

Nieuw lid
jaja, nog best lastige keuze of niet? :24:

Bijlagen

• IMAG1343.jpg
    IMAG1343.jpg
    23,5 KB · Weergaven: 88

Captain Hook

Forumguru
Kies je voor jezelf of kies je voor de buitenwereld? :)

Stoer zijn ze alletwee. Welke is in het dagelijks gebruik het handigst en ook echt te gebruiken waar 'ie voor bedoeld is?

Of je moet het als een trendy accessoire zien, zoals menig vrouw een handtasje uitzoekt. :winkie:

xahc

Nieuw lid
En nu.. ach ja beide mooi en rijden top!

Bijlagen

• IMAG1341.jpg
    IMAG1341.jpg
    22,3 KB · Weergaven: 61

Rosinfield

† In Memoriam
tja, is denk ik erg persoonlijk. Denk dat de Yeti wel wat meer (bagage)ruimte heeft, maar dat is ook niet voor iedereen even relevant. Ik kan alleen maar zeggen dat hij fantastisch rijdt, vooral met DSG. Het is elke keer weer een feestje. Ook nog relatief zuinig met de 1.2 tsi motor die meer dan voldoende power heeft. Van die Countryman weet ik gewoon niets, maar er zijn vast wel reviews van.

Rosinfield

† In Memoriam
Heb er wat over opgezocht en het hangt er dus ook maar helemaal vanaf wat je wilt qua motorisering, benzine/diesel en hoe dat zit met de prijskaartjes.
Als je gaat voor een simpele benzine-versie, zou ik gaan voor de Yeti 1.2. Ga je voor een zwaardere uitvoering, dan lijkt die CooperS me ook heel aardig.
Maar is dit omdat je ze toevallig zo naast elkaar zag staan?

EdK

Forumguru
als ik beide zou krijgen stond die cooper dezelfde dag weer in de verkoop !
Kon ik mooi opies laten inbouwen in de Yeti.

xahc

Nieuw lid
Nee, de Yeti is van ons (1.8tsi) en vind Countryman wel een mooie tegenhanger, in die uitvoering daar overigens ook een stuk prijziger..

xahc

Nieuw lid
Nog eentje dan..! voor de liefhebber..

Bijlagen

• IMAG1342.jpg
    IMAG1342.jpg
    22,5 KB · Weergaven: 28

peperskoda

Forumguru
Als ik dan moet kiezen dan graag de Yeti. Ik vind de Mini Countryman een afgrijselijk wanstaltig gedrocht qua schoonheid vergelijkbaar met de Ssang-Yong Rodius en de Fiat Multipla.

Wasmachineman

Forumguru
Daar komt 'ie dan: Ik vind de Countryman wel mooi! :super:
De gewone mini vind ik al top, deze Countryman is gewoon erg mooi.

peperskoda

Forumguru
@wasmachineman::uitlachen:

Gelukkig mogen en kunnen smaken verschillen anders reden we met z'n allen in hetzelfde voertuig en dezelfde kleur. Dan zou het pas echt saai zijn onderweg!

Wasmachineman

Forumguru
Inderdaad. Smaken verschillen. Daarom zette ik het er ook zo neer.
Het is in elk geval een onderscheidende auto, net als de Yeti. Die valt ook op.
Als iedereen inderdaad dezelfde smaak zou hebben zou het er niet beter op worden op de weg..

Constant

Erelid
Ik vind de Countryman erg mooi, maar ik ben inmiddels teveel gewend/verwend geraakt met een auto met een grote laadruimte. En voor mij speelt ook prijs/kwaliteit mee en dan staat Skoda bij mij op nummer 1.

Bovenaan Onderaan