Heb vandaag getekend voor een private-lease Kia e-Niro ! Maar blijf ook Skoda rijder, de Rapid blijft namelijk als "tweede" auto, daar blijft mijn vrouw mee rijden en zoonlief af en toe. De Cross Polo gaat dus verkocht worden tegen de tijd dat de Kia geleverd wordt. Heb al twee keer proefgereden met de e-Niro, rijdt echt heerlijk, 204 PK en 395 nM altijd paraat koppel en daarbij heerlijk stil. Kan nu al bijna niet wachten.:cheer:
 

EdK

Forumguru
Knappe wagen met vogel, bos en vuur geluiden uit de multimedia.....
Nicht der man heeft sinds kort de plug in hybride.
En wagen ziet er echt prima uit en rijd ook prima.....
 

catch me

Forumguru
Nice,, m'n buurjongen werkt als verkoper bij kia, komt soms met hele mooie demo's thuis....zitten hele dikke uitvoeringen tussen, ben benieuwd naar de rij ervaring en het gehele ge(ver)bruik etc
 

PizzaPieter

Forumguru
Mijn werkgever heeft hem in t pakket en maatje van me heeft er ook 1 in de private lease. Hoor alleen maar goeie verhalen.

Zelf stukje gereden.....kanon in mijn ogen! Herkende de acceleratie ervaring alleen van ooit lang lang geleden een Audi RS4 testritje.

Daarnaast fijn in gebruik, mooi systeem qua software etc.



Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Alvast even een korte review: Geweldig !
Auto is gisteren netjes naar wens afgeleverd met luxe nummerplaten zonder reclame. Heb meteen de standaard halogeen HB3 lampen vervangen voor LED lampen die op het Kia forum werden aanbevolen, dat blijkt geheel terecht, mooi helder wit licht dat perfect past bij de DRL /stadslicht strips, strak lichtbeeld zonder strooilicht, hoogte gecontroleerd onder een donker viaduct, de knik in het lichtbeeld met tape op de wand gemarkeerd, is precies gelijk gebleven. Geen foutmeldingen en geen seiners, ziet er heel strak uit en dat voor 28€:yeehaa:
Het rijden is heerlijk, fors koppel vanuit stilstand altijd paraat, heel stil je hoort alleen de Michelins, stoelen zitten lekker, super multimedia apparaat met 10,25 Inch touchscreen en een berg fysieke knoppen, audio klinkt lekker, is snel en duidelijk qua bediening. Gewoon top. Zoonlief heeft al even de top uitgeprobeerd, zou begrenst zijn op 176, gehaald volgens de remote app:180:thumbsup:
Die app en alle online services, inclusief live verkeersinfo en flitsmeldingen (zit een (e)sim in de auto dus vreet geen data van je smartphone ) is gewoon 7 jaar gratis, ook kaartupdates.
Kortom: ben helemaal blij
 
Inmiddels paar weekjes verder bevalt de Kia nog altijd uitstekend, zou niet anders meer willen. Smart Cruise Control met stop&go zoals het officieel heet werkt super, mijn dagelijkse woon-werkverkeer file kom ik vrijwel zonder iets te moeten doen doorheen. Heb inmiddels het meest opvallende deel van de blauw-groene accentjes zwart gewrapt, vond dat net iets te aanwezig...voor/na beeld hieronder

Screenshot_20211121-195205_Gallery.jpg Screenshot_20211121-195233_Gallery.jpg
 

Rosinfield

† In Memoriam
Gelukkig maar, zou toch wat zijn als je hem nu alweer zat zou zijn.
Staat wel beter ja. Niet meer dat "kijk, dit is een EV" idee
 

Cordoba

Forumguru
Opvallend dat een nieuw EV met halogeenlampen en niet volledig led wordt geleverd. Dat nieuwe Kia-logo op de neus is nog even wennen voor mij, en wat het zwart wrappen betreft: de blauwe streepjes die je nu nog in de ondergrill hebt, vind ik er vreemd uitzien. Ik denk dat ik persoonlijk eerder zou kiezen om het dan in een ander kleurtje te wrappen, omdat je nu wel een heel zwart geheel krijgt.
 
Bovenaan Onderaan