Keyless Protector batterij vervangen

SuperBeeb

Forumguru
Bij de koop van m'n Passat moest er een Klasse 3 alarm in. En ivm keyless entry ook nog een ding in m'n sleutels om te voorkomen dat die op afstand kunnen worden 'afgeluisterd': de Keyless Protector KE01. Soort koperen plaatje met wat elektronica dat om de batterij wordt geplakt.
Na 2 jaar was m'n batterij leeg en moest die dus worden vervangen. En dat moet natuurlijk in een scm gecertificeerde garage, anders geldt t certificaat niet meer. Kostte iets van 10-15 euro.
5 maanden later begint de sleutel al weer leeg te raken, volgens de melding in m'n dashboard.
Dus maar de reservesleutel gepakt. Maar die kreeg ook al honger.
Dit weekend beide sleutels open gemaakt om te kijken of ik het toch zelf zou kunnen (met remmenreiniger, volgens de site), maar durfde t niet aan. Batterijen en protector heb ik er niet uitgehaald.
Wil ik net m'n auto open doen, werken allebei de sleutels niet meer. :banghead:
Dus zelf maar weer een sleutel opengemaakt om er een batterij in te zetten zonder protector. Kan nl. als noodoplossing. Kom ik erachter dat de protector helemaal niet aan de batterij is vastgeplakt met het koperplakkertje:fool:.
Nog een wonder dat ie t bleef doen. Dus maar zelf gedaan, nieuwe batterij, meegeleverde plakkertjes gebruikt. En nu doet ie t weer :yeah:
Nu de andere sleutel nog, maar die zit wel goed geplakt. Dus eerst maar remmenreiniger kopen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
 

Rallye

Forumguru
Hebben de meeste auto’s met Kessy tegenwoordig geen sleutels die stoppen met zenden als je ze weglegt? Zodat het signaal niet over te nemen is?
 

SuperBeeb

Forumguru
Dat was vast nog niet standaard in 2017. Daarom moest dit erop.
Maar ja, was wel bij Wittebrug, en die zijn niet te vertrouwen is mijn ervaring.
 

leon-cupra

Forumguru
Heb dat gehad bij mijn M2. Vond het wel een mooi systeem. Je had ook de beveiliging dat je eerst op de sleutel moest tikken voor de sleutel terug actief werd. Had dit online besteld, maar het bedrijf erachter is een ramp. Tot 2 maal toe hadden ze het verkeerde opgestuurd.
 
Bovenaan Onderaan