Keyless openen en sluiten

luukie

Nieuw lid
Hallo,

Ben sinds kort te trotse bezitter van een Skoda Karoq sportline in de kleur graphite grey.
Nu na een paar weken werkt het keyless openen niet meer, sluiten lukt nog wel, voor zo ver weet heb ik geen instellingen oid veranderd.
Heb hier al diverse onderwerpen met keyless door gelezen hier maar een antwoord of oplossing nog iet gevonden.
Is er welicht een manier om een reset uit te voeren?

Jeroen van Arkel

Senior Member
Ook niet als je de deur beetpakt? Bij mij moet ik de sleutel verstoppen in een blik achter in de keuken. Ik woon groot maar mijn Bluetooth bereik is groter en soms lijkt de auto niet te ontgrendelen met keyless entry. Dus geen spiegels die uitklappen of knipperlichten of de dag rijd verlichting aangaat maar als ik de deur verpak kan ik er gewoon in. Ik denk dat hij dan we beetje ‘moe’ is en wel open gaat maar niet optisch laat zien dat hij open is. Maar anders zou ik zeggen. Contact aan. In het systeem keyless uitzetten. Dan in de app synchroniseren. Dan de auto uitzetten dus het electronische contact. De deuren dicht en 15 minuten wachten zonder app of sleutels in de buurt. En daarna weer contact aanzetten. Synchroniseren en uit. Enz. Ik weet van mijn id 3 en 4 dat die af en toe niet konden rijden ivm een storing a driehoekje en moest je minimaal alles uitzetten en buiten bereik blijven en daarna weer alles in schakelen. En mijn huidige auto heeft dezelfde bug m.b.t. dat hij nieuwe berijders informatie heeft. En dat in Nederland met wifi en 5g dekking

luukie

Nieuw lid
Als ik de sensor aanraak gaan de knipperlichten wel even aan en uit en hoor je de open of dicht klick, maar de deuren blijven dicht, spiegels klappen ook niet open, ook het rechter voorportier geprobeerd doet het óók niet meer.
Sluiten door de sensor aan te raken lukt wel.
Zal jou advies eens proberen als ik in het weekend wat meer tijd heb, Bedankt voor de reacties tot zo ver.

Bovenaan Onderaan