Keyless entry met walk away locking functie - hoe dan?

Heb er ook even naar gekeken. Het staat wel in de 11/2020 papieren naar PDF handleiding (218 pagina’s) maar de optie zit niet bij mij in de auto..
De optie Wagen ontgrendelen bij het naderen staat bij mij niet in het menu.

IMG_0511.jpeg

The Vipe

Actief lid
Ik heb de optie van het automatisch openen/sluiten alweer uitgezet, nadat ik uiteindelijk had uitgevogeld met jullie hulp hoe dit te activeren was. Ik kom te vaak langs de auto lopen/fietsen waardoor deze steeds opent en weer afsluit. Zelfs als ik in de woonkamer op de bank zit met de sleutels in m'n broekzak, staat de auto op 1,5 meter achter mij op de oprit en gaat deze open. Kortom, de optie werkt, maar is in mijn woonsituatie niet praktisch. Weet ik dat ook weer. :-)

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb die optie niet, maar mis hem ook niet om een heel andere reden: ik wil gewoon dat de auto afgesloten blijft als ik in de buurt ben, tenzij ik hem doelbewust ontgrendel. Dit omdat ik nog wel eens voor een redelijk kapitaal aan fotospullen aan boord heb en niet wil dat die weggesnaaid kunnen worden terwijl bv. sta te tanken: uitstappen, omlopen, tankklep opendrukken en meteen even de sensor rechts aantikken om verder alles weer af te sluiten.
Kennissen van mij is namelijk ooit zoiets overkomen: auto ontgrendeld om de boodschappen achterin te laden en ondertussen werd de fototas van de achterbank gejat. Daarom ben ik er ook blij mee dat de achterklep zonder sleutel apart ontgrendeld kan worden (gewoon via de logo-handgreep) terwijl de rest gewoon afgesloten blijft.

Bovenaan Onderaan