Keyless entry; KIWA SCM keurt onveilige systemen af.

Rallye

Forumguru
In zo'n geval moet je voor de periodieke keuring van het alarm dus wel terug naar die betreffende inbouwer. Als je naar een ander gaat zal hij afgekeurd worden. Vraag me wel af hoe dat zit als een auto gestolen word en weer word teruggevonden en dat dan blijkt dat dit verkeerd geprogrammeerd is.....

Zou dat onder de APK vallen? Of worden alarmsystemen apart periodiek gekeurd en zou deze afwijking van de SCM-normen dan opvallen?
 

Arjann

Forumguru
Zou dat onder de APK vallen? Of worden alarmsystemen apart periodiek gekeurd en zou deze afwijking van de SCM-normen dan opvallen?

Nee is een aparte periodieke keuring ( de 1e keer na 3 jaar, daarna elk jaar) als er een certificaat is afgegeven. Op het certificaat staat dan dat er een 2e authorisatie van toepassing is, dus de werking daarvan moet ook gecontroleerd worden
 

fanSkoda-VW

Donateur
Zo'n bewegingssensor in de sleutel is idd een leuk idee.
Jammer dat men niet van te voren goed nadenkt, want alles wat we bedenken is ook te kraken.
Amateurs, die ontwikkelaars, beperkte blik.

Waarom geen 2-traps of zelfs 3-traps verificatie?
Dicht bij de auto gekomen, zeg op 2 meter (dus verminderd zendbereik voor auto én sleutel), vraagt de auto aan de sleutel een 2e code. Nog altijd snel genoeg om de deur te ontgrendelen.
En in de auto wordt een een 3e code gevraagd, op nog minder zendbereik om afluisteren moeilijker te maken.
De codes kunnen zelfs steeds wisselen, zo iets als de RABO bank calculator b.v.

Kortom, met wat nadenken kan het echt wel moeilijker gemaakt worden.

Sterkte & grtss
 

eriktv

Forumguru
Nee is een aparte periodieke keuring ( de 1e keer na 3 jaar, daarna elk jaar) als er een certificaat is afgegeven. Op het certificaat staat dan dat er een 2e authorisatie van toepassing is, dus de werking daarvan moet ook gecontroleerd worden
Logisch ook, is toch een beetje de boel beduvelen.. Goed dat het hier geschreven staat trouwens, zal even een reminder in m’n agenda zetten dat ‘ie volgend jaar opnieuw gekeurd moet worden :)
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb ook keyless en ik vind het ideaal (en mijn vrouw ook). Gewoon de sleutel in de broekzak en in haar geval in haar tas en nooit gedoe met de sleutel (behalve af en toe het batterijtje vervangen). Ik zag het item op TV over de apparatuur wat het signaal kan kopieren....kost zo'n 30.000 euro! De meeste inbraken in auto's worden door dieven gedaan die dat niet zomaar even ophoesten. We worden weer bang gemaakt zodat de verzekeringsmaatschappijen straks de premies weer omhoog kunnen gooien voor alle auto's met keyless entry. Zo, dat is mijn mening :D
 

Canon-Eye

Forumguru
Nee, maar met een hoog Audi- en BMW-gehalte kan ik me er wel iets bij voorstellen ;).
Echter, dat was niet de reden achter mijn overweging. Die lag meer in het blijkbaar vaak voorkomende molesteren of stelen van die duurdere auto's...
 

Captain Hook

Forumguru
Ik zag het item op TV over de apparatuur wat het signaal kan kopieren....kost zo'n 30.000 euro!
Think again. :wavecry:
Het kost slechts een paar honderd EURO!
https://tweakers.net/nieuws/109455/...oegang-tot-autos-is-goedkoop-te-omzeilen.html
of nog erger, slechts een paar tientjes:
https://tweakers.net/nieuws/123595/...-relay-aanval-op-sleutelloos-autosysteem.html
En dat maakt het juist zo 'aantrekkelijk' voor de boefjes...
Ze hoeven niet bijzonder technisch onderlegd te zijn, noch veel te investeren. Ze kopen gewoon de (goedkope) tools en gaan hun gang. :pieker:

Zo, dat is mijn mening :D
Meningen zijn heel slechte raadgevers. :koffie:
Feiten en kennis van zaken, daarentegen...
 

robvv

Senior Member
Ik heb ook keyless en ik vind het ideaal (en mijn vrouw ook). Gewoon de sleutel in de broekzak en in haar geval in haar tas en nooit gedoe met de sleutel (behalve af en toe het batterijtje vervangen). Ik zag het item op TV over de apparatuur wat het signaal kan kopieren....kost zo'n 30.000 euro! De meeste inbraken in auto's worden door dieven gedaan die dat niet zomaar even ophoesten. We worden weer bang gemaakt zodat de verzekeringsmaatschappijen straks de premies weer omhoog kunnen gooien voor alle auto's met keyless entry. Zo, dat is mijn mening :D
als keyless toeneemt, dan stijgt de vraag naar dergelijke apparatuur. Productie hiervan neemt toe. De prijs daalt.
 

Antera

Donateur
Maatje van me heeft in zijn Cupra een alarm in laten bouwen wat alleen door middel van een knoppen combinatie in de auto kan worden gedeactiveerd. Word in de canbus waar dan ook geknoopt en dan kan je zelf de knoppen bepalen .
 

B.Stuurder

Forumguru
Omdat dat je dan budget had om al die oceaan aanpassingen te kunnen bekostigen en toch binnen je lease budget te blijven...
Had je met de RR echt niet gelukt .....:lezen::pieker::pardon:
Nee, ik had ook een volle A4 kunnen kiezen, of een leuke A5, maar aangezien ik een krent ben, wil ik dat geld niet uitgeven. Budget is er wel ;)
 

Antera

Donateur
Dat wisten we al dat dat niet kon. Althans kan wel hoor maar dan krijgen we allerlei storingen
 
Bovenaan Onderaan