Keuze tss 2 fabias

pansaebr

Actief lid
Ik ga dit weekend 2 fabias bekijken echter de 1 exemplaar is een 1.2i en de andere is een 1.6 over de 1.2HTP van 70pk vindt ik hier genoeg info echter over de 1.6 vindt ik weinig terug is deze laatste ook voorzien van een distributieketting ??
Betreft afwerkingsniv is het een keuze tss een ambiente en een ellegance kostprijs ligt echter een 100€ uit elkaar, ze zijn beide even oud en kilometerstand ongeveer hetzelfde.
Waarvoor ik deze ga gebruiken is redelijk wat stadsverkeer en maandelijks een trip van een 200km
groeten
Bruno
 

rxr

Lid
Als het aan mij lag zou ik nooit vrijwillig voor een 3 cilinder gaan maar dat is persoonlijk. Geen idee hoe de fabia dat heeft opgelost met stabilisatie assen maar voor mij het liefst geen 3 cilinder.

Over het advies. Nu zijn er meer forum gebruikers die er meer zinnige dingen over kunnen zeggen dan ik maar volgens mij is de 1.6 wel het befaamde blok met slechte kettingen. Is het de FSI?
 

Cordoba

Forumguru
De 1.2 zal in de stad prima voldoen, en ook duidelijk zuiniger rijden. Als je die 200 km ritten wat meer vermogen wil, dan kun je beter voor de 1.6 gaan. Ik zou ze in elk geval beiden grondig vergelijken, waarbij je niet alleen moet kijken naar verschil in vermogen/brandstofverbruik, en uitrusting/accessoires, maar ook wat je indruk is van de auto: is er netjes mee omgegaan, of is er liefdeloos met de auto omgesprongen en zit ie vol met gebruikerssporen.
 

Falcon

Donateur
@pansaebr: Wat is jouw budget precies voor andere auto? En aan welke kilometerstand zat je max te denken? Misschien kunnen wij nog verder kijken, dan deze 2 fabia's. (hatchback of combi?)

Ik vraag mij af of je blij wordt van deze atmoferissche motoren ipv een TSI
 
Laatst bewerkt:

pansaebr

Actief lid
Falcon,
Huidige wagen is een felicia 1.3 combi van 50kw is dus ook geen racemonster maar brengt me overal reeds 145000km lang met weinig kosten , de 1.2 heb ik al eens gereden in een fabia I ( was toen veelbelovend ). Ik was op zoek naar naar meer info over de 1.6 hierover is weinig te vinden ofwel is de gebruiker tevreden ( dan vooral automaten ) de andere is eigenlijk niet te spreken over het verbruik met de handgeschakelde bak ( verbruik van 1 op 10 dit wordt zelfs beter gedaan door mijn huidige felicia met een gemiddeld verbruik van 1 op 13)Ik heb een budget van een 4000€ en dan zijn er wel wat fabia I en II te vinden hier in Belgie, persoonlijk gaat de voorkeur uit naar een combi maar is niet noodzakelijk

Groeten
Bruno
 

pansaebr

Actief lid
Peter-036,
ik wil de verkoper niet voor het hoofd stoten maar ik verkies een benzine motor vanwege de veelvuldige kortere ritten, beide wagens die ik ga bekijken hebben een 80 dkm gereden en zijn van 2007 een fabia 2 model en koop ik meestal een 50km rond de woonplaats en liefst met nog een jaar garantie ( in Belgie meestal fedelauto garantie )

Groeten
Bruno
 

Joske

Forumguru
Bruno, ik heb al heel veel Polootjes zien (en zelf) gereden met een 1.2i in het vooronder. En die bollen nog steeds rond, dusja :)

als je je kan vinden in het vermogen dat ze "maar" leveren zou dat mijn keuze zijn. Als je linkjes naar de desbetreffende okkazies wenst te delen (mag via pb ofzo) wil ik ze gerust wel eens zien :)
 
Bovenaan Onderaan