Kessy sleutel O4 goed beveiligd?

RoelF

Forumguru
Het lijkt er op dat de kessy-sleutel van (onder andere) de O4 voorzien is van een betere beveiliging.

"Sinds 2016 heeft de ADAC, de Duitse evenknie van de ANWB, meer dan 500 nieuwe auto’s met keyless entry gecontroleerd op diefstalbeveiliging. Het gaat daarbij om auto’s die zonder fysieke sleutel kunnen worden geopend en gestart. De 24 modellen die slaagden voor de test waren uitgerust met Ultra Wide Band-technologie (UWB). UWB zorgt ervoor dat het voertuig de werkelijke afstand van de autosleutel tot de auto herkent, waardoor deze alleen start als de sleutel zich in de buurt bevindt.
...
De auto’s die zijn voorzien van Ultra Wide Band-technologie, en dus nagenoeg onmogelijk gestolen kunnen worden via keyless diefstal, zijn de nieuwste uitvoeringen van de Audi A3, Audi A5 40 G-Tron, BMW iX X-Drive, Cupra Formentor, Jaguar E-Pace, Jaguar i-Pace, Land Rover Defender, Land Rover Discovery, Range Rover, Mercedes S500, Seat Leon, Skoda Eniaq, Skoda Octavia, VW Caddy, Golf 8, VW ID.3, VW ID.4 en Volkswagen Polo."
Bron: Artikel op AD.nl
 
Als ik me niet vergis zit er in de sleutel ook bewegingsdetectie. Er wordt geen signaal uitgezonden wanneer de sleutel niet in beweging is waardoor er ook geen signaal kan versterkt of opgevangen worden met behulp van bv. een laptop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Antera

Donateur
De nieuwe sleutels zenden geen signaal meer uit continu en zijn zeker veel beter beveiligd daardoor en hoeven niet meer in een blikje
 

Japanese Power

Donateur
Ok. Eigen mening. Dat mag @hemi24 .
Maar het AD citeert alleen maar uit een rapport van de ADAC. Dat zet dit bericht wat mij betreft niet meer in een Donald Duck nieuwsbericht gehalte…

Edit: link naar de lijst.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Leuk voorbeeld:

Skoda Kodiaq staat in de lijst als 2x getest; model van 11/2016 en 02/2019.

Vanaf 07/2019 zijn de modellen uitgerust met een bewegingssensor…

Extra punt daarbij: ADAC test tot max. 5 minuten, terwijl de sleutel pas 15 minuten na laatste beweging stopt met zenden…
 

Cordoba

Forumguru
Als ik me niet vergis is het (door verzekeringsmaatschappijen) al een poosje verplicht dat de keyless entry veel beter beschermd is, zoals bijvoorbeeld geen signaal als de sleutel (enige tijd) stil ligt. Als het goed is, is dat nu dus bij iedere nieuwe auto voorlopig op orde, tot het dievengilde weer een nieuwe succesvolle truc bedenkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

ertromp

Forumguru
Wellicht beter dat je hele wagen gestolen wordt en nooit meer teruggevonden dan dat deze als onderdelen voorziening gebruikt gaat worden.

69f22d7c5bf2718e718208dca2fba63d.jpg
 

hemi24

Forumguru
Behalve dat het een hoop ongemak oplevert: wat is het probleem?
Auto gestolen, maar je bent nog in het bezit van twee sleutels (voor de verzekering)…

:arghh:
 
Bovenaan Onderaan