Kessy Octavia sportline

SCHOLTENS85

Actief lid
Hoe zit dat nu precies met het kessy systeem?

Ik moet altijd de deuren ontgrendelen of vergrendelen met de sleutel. Dit hoort toch automatisch te gaan als je komt aanlopen of weggaat? Als ik binnen stap zie ik wel netjes mijn naam als hoofd gebruiker.
 

Duijzer

Donateur
Hoe het bij de 4 zit weet ik niet, maar bij de O3 moet je even je hand voor de sensor in de deurklink houden. Buitenkant gaat hij dicht, binnenkant deurgreep pakken is open.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dit hoort toch automatisch te gaan als je komt aanlopen of weggaat?
Vroeger zeker Renault gereden? Daar werkte het wel zo, bij VAG vereist het een handeling zoals in post 2 en 3 beschreven.
Vind ik trouwens ook prettiger. Als ik bv. sta te tanken terwijl mijn cameratas aan de andere kant op de achterbank ligt, heb ik toch echt liever dat ik de auto gewoon kan afsluiten ondanks dat ik er vlak naast sta...
 

jongetje

Forumguru
Er zijn 2 systemen:
Kessy: dat is de start en stop knop
Keyless: dit is een optie en is standaard op de business plus. Dat is openen door je hand in 1 van de deurklinken te steken en sluiten door je hand tegen 1 van de 4 klinken aan te tikken.

Jij hebt blijkbaar het eerste.
 

SCHOLTENS85

Actief lid
Kessy zal het wel zijn dan, start en stoppen heb ik geen sleutel voor nodig. Maar in de klink wel zon inhame / sensor
 

Patron

Senior Member
in je systeem kun je het aanvinken dat ie opengaat , de mijne doet het als ik binnen een meter ben.
Zit onder de categorie wagen
 

Patron

Senior Member
bij mij zit ie onder wagen > buiten > centrale vergrendeling > wagen ontgrendelen bij het naderen
 

Monteurtje

Forumguru
Alle Octavia 4 hebben een klink waardoor het lijkt alsof die KESSY heeft. Maar dat is niet standaard.
Dus buitenkant lijkt alsof je het hebt maar werkt niet bij alle uitvoeringen.
Of de hardware verder wel allemaal aanwezig is weet ik niet, heb mij daar niet in verdiept. Zou dus zo maar kunnen dat iets softwarematig geactiveerd kan worden. Maar dat weet ik niet.
Door corona zijn er ook geen trainingen geweest waar zulke dingen vaak wel ter sprake komen.
 

jesse_s93

Donateur
Klopt @Canon-Eye. Je hebt de volgende twee systemen:
- Easy Start / Kessy Go. Dit betekent ontgrendelen en vergrendelen met de sleutel door fysiek op de knop te drukken, verder kan de sleutel in de zak blijven.
- Kessy. Dit is het Keyless Entry & Start SYstem waarbij de sleutel ook voor vergrendelen en ontgrendelen in de zak kan blijven.
 

jongetje

Forumguru
Zover ik kan zien kun je op de Sport Business geen Keyless Entry krijgen. Als ik de configurator bekijk zie ik alleen:
Easy Start (KESSY Go), start/stop knop
 
Zover ik kan zien kun je op de Sport Business geen Keyless Entry krijgen. Als ik de configurator bekijk zie ik alleen:
Easy Start (KESSY Go), start/stop knop
Dit zegt niet alles... Bij de RS iV, staat dit ook.
En ik kan bevestigen dat mijn RS iV over volledige Kessy beschikt
 

ena

Forumguru
bij mij zit ie onder wagen > buiten > centrale vergrendeling > wagen ontgrendelen bij het naderen
Kwam dit tegen. Interessant, want ik mis ook erg de functionaliteit die ik van Renault gewend ben, dat de auto vanzelf vergrendeld bij het weglopen. Jij hebt het wel alleen over automatisch ONTgrendelen bij naderen. Zou het ook omgekeerd instelbaar zijn? Ik ben nog in afwachting van levering (Kodiaq wel in mijn geval) dus kan het nog niet testen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Jij hebt het wel alleen over automatisch ONTgrendelen bij naderen.
Zoals ik in post #4 al opmerkte is dat niet per definitie altijd handig. Ik ben in elk geval erg blij dat de mijne dat niet spontaan doet.
Ik hou toch liever zelf de controle...
 
Bovenaan Onderaan