Kessy entry uitschakelen mogelijk?

krikke5150

Senior Member
Gevonden in de Kodiaq facebook groep...
Voor mensen met kessy die toch wat argwanend naar deze optie kijken... :nailbiting: (zoals ik...)

Do you want to disable the keyless entry on your Kodiaq ?
(but keeping the keyless EXIT and IGNITION)

It's possible! Here's how to code it (eg. from ObdEleven)

Long coding
Control unit: B7 Access Startsystem Interface
Values:
Passive entry frt.pass. door handle:
Old value: activated
New value: Not activated
Passive entry driver door handle:
Old value: activated
New value: Not activated
 

RonaldSkodiaq

Donateur
In het instructieboekje van 11-2017, blz 62 staat het volgende; KESSY deactiveren. De wagen met de toets "slotje dicht" op de sleutel vergrendelen. Binnen 5 seconden de sensor op de portiergreep met een vinger aanraken. De deactivering wordt door het eenmalig knipperen van de knipperlichten aangegeven. Om de deactivering te controleren; ten minste 10 seconden wachten en vervolgens aan de portiergreep trekken. Het portier moet vergrendeld blijven. Het KESSY systeem wordt na het ontgrendelen van de wagen automatisch weer geactiveerd.

Bij mij werk het zoals hierboven beschreven.
 
Laatst bewerkt:

steege2

Senior Member
Misschien deed ik hem weer te snel open. Zal nog eens proberen tnx



Nou ik zal wel iets verkeerd doen maar hij gaat gewoon weer open
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
KESSY deactiveren. De wagen met de toets "slotje dicht" op de sleutel vergrendelen. Binnen 5 seconden de sensor op de portiergreep met een vinger aanraken. De deactivering wordt door het eenmalig knipperen van de knipperlichten aangegeven. Om de deactivering te controleren; ten minste 10 seconden wachten en vervolgens aan de portiergreep trekken. Het portier moet vergrendeld blijven. Het KESSY systeem wordt na het ontgrendelen van de wagen automatisch weer geactiveerd.
Da's nog een heel gedoe, als je de auto wilt parkeren zonder het risico te lopen dat iemand in de buurt even de "sleutel" komt afluisteren met zo'n scan- & relaykastje.
Vooral tijdens een goeie stortbui kunnen die 10 seconden best lang lijken... :jaja:
 

Canon-Eye

Forumguru
Je bedoelt die plu?
Hartstikke handig, mits je verder niks in je handen hebt én geen vloerbedekking in je hal, want dat druipende ding moet dan ook ergens blijven... ;)
 

Japanese Power

Donateur
Nah. Vloerbedekking, geen last van. Op de vloer van onze hele benedenverdieping ligt Merkapurstone uit de leisteengroeves in India. Daar is al van alles over heen gegaan en blijft mooi.
 

Canon-Eye

Forumguru
Een plavuizenvloertje moet (voor wie die toevallig wel vloerbedekking heeft liggen) dan wel bij de kosten van de KESSY-optie opgeteld worden natuurlijk... :deuk:


(staat niet in de configurator)
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Er staat niet dat je MOET testen. Gewoon na het afsluiten naar binnen gaan. Als het werkt zoals het hoort dan is extra controlle niet nodig.
 

Canon-Eye

Forumguru
Nee, maar ik ben dan wel weer zo dat ik het zeker wil weten...
Dus dan maar gewoon een druk op de afstandbediening die wordt beantwoord met een klik en knipogende richtingaanwijzers. :pardon:
 

907

Senior Member
Net geprobeerd, KESSY uitschakelen werkt zoals hierboven in een citaat van de handleiding is beschreven. THX!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan