Kessy entry uitschakelen mogelijk?

Topic in 'Kodiaq' gestart door krikke5150, 08-05-2018.

1. krikke5150

krikke5150 Senior Member Donateur

Gevonden in de Kodiaq facebook groep...
    Voor mensen met kessy die toch wat argwanend naar deze optie kijken... :nailbiting: (zoals ik...)

Do you want to disable the keyless entry on your Kodiaq ?
    (but keeping the keyless EXIT and IGNITION)

It's possible! Here's how to code it (eg. from ObdEleven)

Long coding
    Control unit: B7 Access Startsystem Interface
    Values:
    Passive entry frt.pass. door handle:
    Old value: activated
    New value: Not activated
    Passive entry driver door handle:
    Old value: activated
    New value: Not activated

Schmart, steege2 en johnboy vinden dit leuk.

2. RonaldSkodiaq

RonaldSkodiaq Senior Member Donateur

Tijdelijk uitschakelen is ook een optie voor als hij bijvoorbeeld voor je deur staat. Met AB sleutel sluiten. Binnen 5 seconden de sensor op de buitenkant van de portiergreep met je vinger aanraken. Kessy werkt nu niet meer. Na het ontgrendelen met de AB is kessy weer actief.

oco1979, Frenk21, krikke5150 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. steege2

steege2 Senior Member

Net geprobeerd bij mijn kodiaq maar ging gewoon weer open zonder via de sleutel te ontgrendelen...

Frenk21 vindt dit leuk.
  4. RonaldSkodiaq

In het instructieboekje van 11-2017, blz 62 staat het volgende; KESSY deactiveren. De wagen met de toets "slotje dicht" op de sleutel vergrendelen. Binnen 5 seconden de sensor op de portiergreep met een vinger aanraken. De deactivering wordt door het eenmalig knipperen van de knipperlichten aangegeven. Om de deactivering te controleren; ten minste 10 seconden wachten en vervolgens aan de portiergreep trekken. Het portier moet vergrendeld blijven. Het KESSY systeem wordt na het ontgrendelen van de wagen automatisch weer geactiveerd.

Bij mij werk het zoals hierboven beschreven.

Laatst aangepast: 18-05-2018
  5. steege2

steege2 Senior Member

Misschien deed ik hem weer te snel open. Zal nog eens proberen tnx

Nou ik zal wel iets verkeerd doen maar hij gaat gewoon weer open

Laatst aangepast: 16-05-2018
  6. RonaldSkodiaq

Das vreemd. :sterretjes:

7. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Da's nog een heel gedoe, als je de auto wilt parkeren zonder het risico te lopen dat iemand in de buurt even de "sleutel" komt afluisteren met zo'n scan- & relaykastje.
    Vooral tijdens een goeie stortbui kunnen die 10 seconden best lang lijken... :jaja:

8. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Ben je nu echt vergeten wat er standaard in de voorportieren van een Kodiaq zit @Canon-Eye ...

9. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Je bedoelt die plu?
    Hartstikke handig, mits je verder niks in je handen hebt én geen vloerbedekking in je hal, want dat druipende ding moet dan ook ergens blijven... ;)

Japanese Power vindt dit leuk.
  10. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Nah. Vloerbedekking, geen last van. Op de vloer van onze hele benedenverdieping ligt Merkapurstone uit de leisteengroeves in India. Daar is al van alles over heen gegaan en blijft mooi.

11. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Een plavuizenvloertje moet (voor wie die toevallig wel vloerbedekking heeft liggen) dan wel bij de kosten van de KESSY-optie opgeteld worden natuurlijk... :deuk:

(staat niet in de configurator)

Japanese Power vindt dit leuk.
  12. RonaldSkodiaq

Er staat niet dat je MOET testen. Gewoon na het afsluiten naar binnen gaan. Als het werkt zoals het hoort dan is extra controlle niet nodig.

13. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Nee, maar ik ben dan wel weer zo dat ik het zeker wil weten...
    Dus dan maar gewoon een druk op de afstandbediening die wordt beantwoord met een klik en knipogende richtingaanwijzers. :pardon:

14. 907

907 Lid Donateur

Net geprobeerd, KESSY uitschakelen werkt zoals hierboven in een citaat van de handleiding is beschreven. THX!

Laatst aangepast: 17-05-2018

Deel deze pagina