Dan mag het wel
@Tees , deze zijn zo gehomologeerd en dus wettig in België. Zelfde met uitlaten, een standaard BMW M3 met een bepaald aantal uitlaat decibels is perfect legaal, maar een BMW 330i met een custom uitlaat die dezelfde decibels als een M3 haalt, mag niet, want dit voertuig kwam niet met de benodigde homologatie af fabriek, om dat aantal decibels wettelijk te halen. Daarom is een uitlaat met regelbare kleppen ook verboden in België als deze niet af fabriek gekomen is.
In BE mag heel veel niet, denk maar aan echt verlagen, als politie mij nu tegenhoud en de lintmeter er tegen houd, kan ik met een bevel tot herkeuring en boete erbovenop, naar de keuring op de "juiste" rijhoogte. Kortom, je mag in BE je auto op schroefset leggen, maar echt laag mag hij niet, je moet op de keuring over een balkje kunnen van 9 cm. Ik heb dus de schroefset laten monteren met alle benodigde attesten erbij, de auto hoog laten zetten plus uitlijnen ( koste me al dik 600 euro ) , dan naar de keuring, goedgekeurd want ik kwam over het balkje en de uitlijning was correct, 100 euro voor die extra geometrie keuring betaald, dan opnieuw naar de bandenboer, auto laag laten zetten, opnieuw uitlijnen, en voila, voor bijna 1000 euro klaar op een schroefset die me maar 399 gekost heeft, garage was in totaal 350 dus een dikke 250 is naar vadertje staat gegaan, omdat je in BE niks mag doen aan je auto.
Nu rijd ik rond met een geldig keuringsattest met extra "tuning attest verlaagde wagen" , maar als ze echt gaan meten ben ik de sjaak. Voor de goede orde, niemand laat een schroefset steken om daarna gewoon hoog te rijden, dat weten ze op onze keuringen natuurlijk ook, het is gewoon geldklopperij en als ze de lage jongens eruithalen hebben ze weer gegarandeerd extra inkomsten uit boetes en herkeuringen.