Kentekenverlichting

Welke lampen zitten er in de kentekenverlichting van de fabia combi 3? Zijn dit steeklampjes, of buislampjes, zoals in de fabia combi 2?
 
Zitten er standaard led lampjes in de kentekenverlichting van de fabia III, ongeacht de uitvoering? Ik heb de ambition businessline. Hoop dat ze hier standaard inzitten..:pieker:
 
Ik heb op mijn F3C uit 2016 de kentekenverlichting vervangen door steek ledjes met canbus. Doen het na testen. Gisteren tijdens rijden een uitroepteken in mijn dashboard en melding defect lampje kenteken. Gecheckt, maar beiden werkten gewoon. Ik dacht dat canbus deze storingmeldingen zou ondervangen...

Nu maar weer de normale lampjes geplaatst. Melding is verdwenen....

Iemand een oplossing om wel led lampjes te plaatsen, maar dan geen foutmelding te krijgen?
 

ertromp

Forumguru
Middels VCDS of VCP de lampwaarde op LED laten zetten en het lasttype aanpassen dan zul je bij de F3 geen melding meer krijgen
 

Hetzer

Forumguru
zou echt zweren dat er LED lampjes inzaten :bloos: , de verlichting van de kenteken is namelijk, zo helder en fel wit, vooral in vergelijk met de F-2
 

beefke

Lid
Ik heb mijn kentekenverlichting op deze site gekocht egt geweldig licht wat eruit komt en dat zonder foutmelding op het dashboard. https://www.xenonlamp.nl/ zei kunnen je zeker helpen en ik dacht voor 35 euro voor een set
 

Waalko Kramer

Forumguru
Kan een F3 bezitter mij dit bevestigen dat er ledjes in de kentekenverlichting zitten?:pieker:

In mijn Fabia Combi van 2016 heb ik helaas geen led kentekenverlichting. Voordat ik de boel los haal, wil ik graag weten wat voor lampjes erin gaan? Buislampjes of insteeklampjes.. Moet het ook canbusproof zijn?
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij is vanaf een bepaald moment alleen nog maar led kentekenverlichtinggeleverd. Mijn F3 Combi van december 2016 (is natuurlijk wel modeljaar 2017) heeft gewoon standaard led kentekenverlichting.
 

Waalko Kramer

Forumguru
Goh heb gij ook zo'n moderne Fabia met LED ??
Bij mijn Fabia 3 combi Joy zitten er ook standaard de LED kentekenplaat verlichting in

Maar ik heb tot op heden nog geen antwoord op mijn vraag gekregen!!

Lijkt wel politiek, ze draaien er om heen!!
 

EdK

Forumguru
Maar ik heb tot op heden nog geen antwoord op mijn vraag gekregen!!
Jawel hoor...
Oude er uit en nieuwe fabia kenteken lampen er in....

Beste is om ff een kruiskop schroevendraaier te pakken en één van de lampjes er uit te schroeven.
Dan weet je 100% zeker welk model er in zit en welke lengte eventueel...
Maar ga er maar bijna zeker van uit ( 99,9% ) dat als je nu gloeilampkes er in hebt zitten dat dit diezelfde zijn als bij je Fab 2
 
Bovenaan Onderaan