Kenteken toewijzing

Mistraller

Senior Member
Vandaag zat ik eens op de site van de RDW mijn voertuiggegevens te bekijken.
https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Voertuiggegevens.aspx
Uiteraard ga je dan kijken welke auto's een cijfertje hoger en lager heeft gekregen, en wat viel mij op....Allemaal Skoda's! Het zal best goed gaan met skoda, maar dat er 52 skoda's door mijn dealer tegelijk op kenteken worden gezet, vond ik toch wel veel, datum 1e toelating varieert tussen 25 mei en half juni...
Doet de importeur daar ook nog iets voor, zodat de dealer alleen maar even aanmeldt wanneer ie de weg op gaat, en de papiertjes meekrijgt?

Check maar eens; 24-SX-DV t/m 76-SX-DV, allemaal skoda. (en eentje uit deze reeds is van mij
smile.gif
)

Octaviarijder

Actief lid
Dat zie je wel vaak met speciale actiemodellen, die worden dan waarschijnlijk door de importeur op kenteken gezet. Als je een dealer met meerdere filialen hebt, zou je misschien ook nog aan dit aantal kunnen komen.

Kan wel kloppen, heb zelf gezien dat ..-TF-NX alleen maar skoda's zijn. Of het nummer bestaat niet (volgens de database) of het nummer is een Skoda (zowel octavia als fabia). Even ter extra info: Dit heb ik afgelopen vrijdag bekeken, het zou dus nu anders kunnen zijn.

elcocheSKODA

Actief lid
Het is zo dat de dealer via PON een kenteken aanvraag doet.
Pon stuurt het kenteken met kenteken platen op naar de dealer.
De dealer zet dan of via de eigen digitale link met RDW of op het postkantoor, het kenteken op naam (iclusief datum eerste registratie).

het op kenteken zetten kan er ook mee te maken hebben dat de bonus regeling of korting.
of hoe je het ook noemen wilt voor een dealer bepaald word binnen een bepaalde termijn

en sommige dealers daarom nog even een paar autos in de handelsvoorraad zetten waarvan ze denken deze sowiezo te verkopen.
op deze manier komt dat ten gunste van hun korting voor deze periode of een met de importeur afgesproken target.

je ziet immers telkens meer dealers veranderen in subdealers,omdat ze in al deze verplichtingen geen zin meer hebben.

Jpoers

Lid
zelfde hier... van 15-hb-kl tot 54-hb-kl allemaal skoda's wel octavia en fabia en superb door elkaar!
44 is mijn

Bovenaan Onderaan