Karoq standkachel-storing

tlberg

Nieuw lid
Hallo, mijn Skoda Karoq 1.5TSi is uitgerust met een standkachel. Het is een uit Duitsland geïmporteerde auto uit 2019.
Nu het kouder wordt wil ik de standkachel gaan gebruiken. Alleen, deze geeft aan dat er een storing is. Heeft iemand ervaring hiermee? Komt dit vaker voor en is dan meestal “dit of dat” de oplossing?
Hij geeft de storing aan op de afstandsbediening en ook via het infotainmentscherm in de auto.
Ben benieuwd naar jullie reactie, waarvoor alvast bedankt!

Rallye

Forumguru
Alleen “storing” is wat vaag. Hij geeft geen nadere info?

Je accu is nog goed? Klok van de auto loopt ook op tijd?

tlberg

Nieuw lid
Ja, snap ik, maar verder kom ik dus ook niet
Ja, de accu is prima, alles doet het verder goed.

hemi24

Forumguru
Gissen is missen…

Uit laten lezen en misschien nieuwe batterijen in de separate afstandsbediening voor de standkachel?

upload_2021-12-3_22-37-37.jpeg

Rallye

Forumguru
Ik schrijf over de klok omdat ik een paar jaar geleden wat last heb gehad met de wintertijd. Mogelijk liep de tijd van mijn telefoon niet synchroon met het mobiele netwerk. Na een paar weken loste dat zichzelf op.

Thijs4motion

Forumguru
- Accu is nog goed ?
- Brandstofpeil niet te laag ?
- Buitentemperatuur niet te hoog?
- Hoelang is de standkachel niet gebruikt?

bij lang stilstaan wil de waterpomp nog wel eens vast gaan zitten,
geen circulatie "oververhitting" en dan schakelt hij weer uit

tlberg

Nieuw lid
Dag Rallye, nee, dit is er niet aan de hand bij mijn Karoq.

Dag Thijs4motion, of de accu nog goed is weet ik zo niet; de auto is pas voor een beurt geweest dus ik neem aan dat dat in orde is. Brandstofpeil is goed. Buitentemperatuur te hoog? Wilde ‘m afgelopen week gebruiken, toen was het toch behoorlijk koud… En ja, dat laatste zou weleens een punt kunnen zijn. Hij zal het min. 9 maanden niet gedaan hebben.

En Hemi24, ja de batterij had ik al vervangen.

Ga komende week naar de garage, benieuwd wat zij vinden. Ik zal me na herstel hier weer even melden.

Tees

Donateur
Volgens mij worden accu's niet routinematig gecontroleerd bij een jaarlijkse beurt. Anders had de Wegenwacht ook veel minder te doen ;)

tlberg

Nieuw lid
Haha, ja, daar heb je een punt.

Maar, zou dat uitmaken voor de standkachel? Die werkt toch met een warmtepomp op brandstof?

Tees

Donateur
Een motor werkt ook op benzine, maar heeft toch echt een accu nodig ;). Ik weet niet precies hoe de beveiliging uitgevoerd is, maar het lijkt mij logisch dat ie niet inschakelt bij te lage accuspanning. Tis ook zo jammer als je bij een warme auto aankomt die niet meer wil starten.
Al zou je verwachten dat ie dan een foutmelding op t display geeft (als ie tenminste af fabriek geïnstalleerd is)

Thijs4motion

Forumguru
Als je standkachel ingeschakeld is draait ook je ventilator in de auto. Deze trekt best wat stroom. Daarbij een brandstofpompje, een waterpompje.

Bij mij vw werkt deze niet boven de 7 graden. (Is wel een omgebouwde zuheiser)

En nee accu's worden niet standaard gecontroleerd. Al controleert de huidige generatie auto's zelf de accu

Rallye

Forumguru
Een week na de laatste beurt moest ik een nieuwe accu. Was overigens zeseneenhalfjaar oud…..

Bovenaan Onderaan