Karoq sportline met elektrisch bedienbare stoelinstelling ?

red2003

Actief lid
Goedendag. Ik heb een karoq sportline uit 2022 en ik mis eigenlijk een goede bestuurdersstoel instelling. Weet iemand of een elektrisch bedienbare bestuurdersstoel achteraf ingebouwd kan worden en wat zijn dan de kosten hiervoor ?

EdZ

Donateur
Ik zag bij Ali Express wel een ombouwset naar elektrisch (€240) maar ik betwijfel of je dan de functies erbij krijgt zoals ik die heb (geheugen linken aan sleutels en spiegels). Van een schade-auto zal ook moeilijk worden, na een aanrijding zal de bestuurdersstoel vaak worden afgeschreven denk ik. Meerprijs in 2020 was €530, dus een losse stoel zou wel eens het dubbele kunnen kosten. En ik weet niet zeker of je je spiegels ook moet vervangen, in de folder staat "Let op, verplicht met elektrische verstelbare buitenspiegels met geheugenfunctie".

Canon-Eye

Forumguru
Het wordt hoe dan ook een vrij prijzige affaire, denk ik...
Wellicht is dan een stoel op maat (Scheel, Recaro etc.) een oplossing? Die kun je naar gelang het budget laten uitrusten zonder gedoe met "verplichte" spiegelverstelling en zo. Wat me overigens sowieso geen probleem lijkt, want die zogenaamde verplichting zal eerder een commerciële dan een technische keuze zijn.
Je weet dan wel héél zeker dat je lekker zit - ook in een aantal volgende auto's door die stoel steeds over te zetten.

Bovenaan Onderaan