Karoq Sportline DSG mj 2021

Slavia

Lid
Wie van de Karoq rijders kan antwoord geven.
Heeft de Karoq Sportline van nu, modeljaar 21 met DSG bak nu wel of geen schakel flippers aan het stuur?
Als er iemand is die net een nieuwe Karoq Sportline DSG heeft gekregen daar op zou kunnen antwoorden.
 

JeSko

Forumguru
https://www.autointernationaal.nl/2020/06/skoda-voert-hele-reeks-updates-voor-2021-door/

De opvallendste aanpassing die de Tsjechische autofabrikant doorvoert, is ongetwijfeld het stuur van de Octavia, dat voor modeljaar 2021 zijn weg vindt naar de andere modellen van het merk. Afhankelijk van de uitvoering is dat 2- of 3-spakig exemplaar, voorzien van geperforeerd lederen bekleding met contraststiksels, schakel flippers en draaiwieltjes. Het stuurwiel met 3 spaken wordt door Skoda als ‘sportief’ bestempeld en is dus primair bestemd voor de dynamisch aangeklede uitvoeringen.

Zit er dus op, aangezien een sportline tot het dynamische aangeklede gamma behoort :)
 
Laatst bewerkt:

Slavia

Lid
Dat is een mooi bericht wat je post, maar ik zou het graag van een kersverse karoq rijder willen vernemen, als ik naar youtube filmpjes kijk dan heeft de ene sportline het wel, en de andere niet.
 

JeSko

Forumguru
als ik naar youtube filmpjes kijk dan heeft de ene sportline het wel, en de andere niet.

Zegt tg niets? Sommigen zullen geen 2021 hebben, nog andere zijn wellicht van andere landen, waarbij bepaalde opties minder frequent aanwezig zijn, bovendien zijn zo'n flippers makkelijk achteraf te plaatsen.
 
https://www.autointernationaal.nl/2020/06/skoda-voert-hele-reeks-updates-voor-2021-door/

De opvallendste aanpassing die de Tsjechische autofabrikant doorvoert, is ongetwijfeld het stuur van de Octavia, dat voor modeljaar 2021 zijn weg vindt naar de andere modellen van het merk. Afhankelijk van de uitvoering is dat 2- of 3-spakig exemplaar, voorzien van geperforeerd lederen bekleding met contraststiksels, schakel flippers en draaiwieltjes. Het stuurwiel met 3 spaken wordt door Skoda als ‘sportief’ bestempeld en is dus primair bestemd voor de dynamisch aangeklede uitvoeringen.

Zit er dus op, aangezien een sportline tot het dynamische aangeklede gamma behoort :)
Klopt, op mn sportline 2020 zit het erop, dus neem aan op die van 2021 ook
 

Slavia

Lid
Zegt tg niets? Sommigen zullen geen 2021 hebben, nog andere zijn wellicht van andere landen, waarbij bepaalde opties minder frequent aanwezig zijn, bovendien zijn zo'n flippers makkelijk achteraf te plaatsen.

Hoe gemakkelijk zijn de flippers achteraf te plaatsen, welke onderdelen zijn nodig?
Ik neem aan een nieuw stuur, en een aanpassing in de software, vagcom?
JeSko heb jij daar info over? En evt artikel nummers.
 

Hoekfiles

Nieuw lid
Ben in het bezit van de Karoq Sportline business met DSG sinds eind januari, het nieuwe model 2021 maar helaas geen flippers....
 
Laatst bewerkt:

MY00

Senior Member
Hoe gemakkelijk zijn de flippers achteraf te plaatsen, welke onderdelen zijn nodig?
Ik neem aan een nieuw stuur, en een aanpassing in de software, vagcom?
JeSko heb jij daar info over? En evt artikel nummers.
Waarom vind je deze flippers zo belangrijk? Ik heb er 2x mee gespeeld en doe er niets meer mee. In mijn Octavia RS.
 

MY00

Senior Member
Blijkbaar en gelukkig want als mij iemand iets netjes vraagt geef ik ook antwoord.
 

Slavia

Lid
Blijkbaar en gelukkig want als mij iemand iets netjes vraagt geef ik ook antwoord.
Heb ik toch gedaan, jij bent snel ergens mee uitgespeeld, en ik niet.
Verder heeft het geen zin om dit topic in een richting te sturen waarin het nodig en onnodig zijn van bepaalde opties bediscussieerd moet worden.
Ik wil ze er gewoon graag op hebben zitten, ze waren niet als optie toe te voegen. Voorgaand modeljaar had ze wel en ging ervan uit dat ze er toch op zaten, net zoals in 2e bericht van Jesko.
 

MY00

Senior Member
Nu geef je een antwoord dat je er graag mee wilt spelen. Waarvoor dank en dat is duidelijk.
Heb je deze al 1x eerder gehad op een auto. Want ik ken echt niemand welke er mee speelt als er geen sportuitlaat onder zit. Dan kan het wel leuk zijn voor de roffel/pop in de uitlaat. Maar op een standaard auto, doet DSG het vele malen beter dan met de hand schakelen.
 

ena

Forumguru
For what it's worth, ben ik het met Slavia eens, omdat hij geen meningen vroeg over het nut/toegevoegde waarde van de flippers. Hij vroeg feitelijke informatie over het al dan niet worden geleverd van die optie. Dan hoeft hij niet de volle lading te krijgen omdat een ander de flippers nutteloos vindt.

En als we toch al bezig zijn, ben ik het oneens met MY00 - met alle respect. Ik persoonlijk rij al jaren DSG's of andere goede varianten, en toch gebruik ik zeer regelmatig de handmatige versnellingen. Vanzelfsprekend in de bergen etc, maar ook heel veel bij iets sportiever rijden in bochten bvb, snel remmen op motor, en nog tal van andere situaties.
 

Casper0521

Nieuw lid
Ik heb sinds een weekje mijn nieuwe Karoq. Helaas zonder flippers. En ik moet zeggen, ik mis ze wel. Heb op m'n andere auto's wel flippers zitten en dat kan soms toch best handig zijn.
Nu rijd ik wel eens in sport stand en moet je na net ff optrekken ergens, om wat voor reden dan ook, even inhouden. Hij blijft dan mega lang super hoog in z'n toeren zitten. Gruwelijk irritant op sommige momenten, als je het net niet wilt.
Dan even snel terug klikken naar een versnelling lager zou erg prettig zijn..
Wel balen dat ze er niet meer op zitten..
 

MY00

Senior Member
Goed om te lezen dat er mensen zijn welke de flippers wel fijn vinden om erop te hebben.

@ena Ik had een vraag gesteld aan @Slavia en daarop gaf hij geen antwoord. Erna gaf hij dit wel en daar heb ik hem ook netjes voor bedankt.

@Casper0521, Het hoog in de toeren blijven in de sportstand kan idd soms vervelend zijn. Maar dat is de instelling van de sport stand. Met de hand schakelen via de schakelpook geen optie?
 

Casper0521

Nieuw lid
Ja is inderdaad de bedoeling van sportstand.. Dat is waar ;)
Maar bij mijn andere auto's werkt ie beter haha. Ik heb het gevoel dat ie bij de Karoq te lang blijft door loeien. Dan zou ff snel tikkie tegen de flipper geven ideaal zijn. Niet eerst de pook naar rechts drukken voor Manual en dan nog naar een lagere versnelling klikken. Dat zijn weer te veel handelingen..

Iemand een idee waarom ze er eigenlijk niet op zitten? Ik zie op de optie lijst wel dat een stuur met schakelflippers een optie is voor de business editions. Maar het sportstuur van de sportline dan weer niet.. Beetje een gekke keus van Skoda.
 
Bovenaan Onderaan