Karoq met Eibach

Witte Yeti

Actief lid
20181208_101641_resized.jpg 20181208_111400_resized.jpg Afgelopen zaterdag is dankzij de inspanningen en het vakmanschap van @Antera een set Eibach veren onder mijn auto gemonteerd. Volgens @Antera de eerste Karoq met een Eibach set. Op bijgaande foto's is duidelijk de verlaging te zien, voor iets meer dan achter ivm met rijden caravan.
De auto rijdt nu veel stabieler en is niet meer zo zacht geveerd.
 

Bijlagen

  • 20181208_111400_resized.jpg
    20181208_111400_resized.jpg
    228,7 KB · Weergaven: 63

CDK

Forumguru
Veel rijplezier toegewenst! Het ziet er goed uit en als het net zo’n verbetering is ten opzichte van origineel als bij mijn Kodiaq, dan ben je een gelukkig mens.
 

EdK

Forumguru
Maar goed verlagen is minder hoge instap, dus kom je nu nog makkelijk de wagen uit ?? :pardon:

Maar de rij eigenschappen zijn nu weer vergelijkbaar als de Yeti of zelfs nog verbeterd ?
En toevallig al stiekum de caravan al aangehaakt om te ervaren of hiermee ook de negatieve rij eigenschappen zijn verdwenen ?

Tsja en nu nog de dealer/pon het onder de neus wrijven dat het geen eigenschap is maar een VAG foutje van verkeerde veren....:pieker:
 

Witte Yeti

Actief lid
Veel rijplezier toegewenst! Het ziet er goed uit en als het net zo’n verbetering is ten opzichte van origineel als bij mijn Kodiaq, dan ben je een gelukkig mens.
Dank je, mede door jou positieve reactie heb ik de keus gemaakt voor Eibach veren. Vandaag heeft mijn vrouw met de auto gereden en zij vind het net ik een hele verbetering.
 

Witte Yeti

Actief lid
@EdK Gewoon de stoel iets hoger zetten en je merkt er niets van met uitstappen:D

Zonder caravan zijn de rijeigenschappen hetzelfde of iets beter dan bij de Yeti.
Ervaring met de caravan erachter zal niet eerder zijn dan eind april.

Pon zal het voor kennisgeving aannemen als ik deze verbetering doorgeef, zal er verder geen reactie op krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Witte Yeti

Actief lid
Ja wel de reactie zal zijn dat je deze aan je dealer moet doorgeven....:D
ik heb bij de dealer eerst geïnformeerd hoe het met de garantie zit met plaatsen van Eibach veren. Dat heeft geen invloed, behalve de garantie op de nieuwe veren. Die geeft Eibach.
Zij weten ervan dat ik dit van plan was.
 

CDK

Forumguru
Was erg leuk om je de goede weg op te helpen en het resultaat mag er zijn kwa looks maar vooral kwa weg gedrag. Toch mooi de eerst op de hele wereld en dankzij ons gaan de veren nu ook de markt op komen.

thnx

Echt wel bijzonder dat een importeur zulke goede banden met jou heeft dat zowel voor Kodiaq als Karoq er nu een officieel goedgekeurde set beschikbaar is / komt.
 

Pendragon

Forumguru
Morgen ben ik aan de beurt Zelfde kleur, normaal dezelfde velgen, maar sta nu op een winterset. Ben heel benieuwd.
b62c45cbe389a420fb1f8ebbe2f3b023.jpg
 
Bovenaan Onderaan