Karoq Clever Edition fietsendrager

rsl007

Nieuw lid
Goedendag,

Ik ben ik het bezit van de karoq clever edition, daaronder kan helaas geen trekhaak.
Nu wil ik fietsen meenemen, wie heeft er ervaring met een goede fietsendrager voor op de achterklep?
Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Groet, Ronald
 

Canon-Eye

Forumguru
De bodemplaat zal hetzelfde zijn, dus er kan gewoon een trekhaak onder. Daar mag dan inderdaad wel een fiets- of andere drager (bv. bagakist) opgezet, maar geen aanhanger aangekoppeld worden.
 

064harry

Donateur
Ik ben trouwens van plan bij de dealer na te vragen wat er gedaan moet worden om het wel voor elkaar te krijgen. Ik heb al met een aanhanger gereden maar dat rijdt toch niet echt prettig. Als er iets gebeurd ....
 

064harry

Donateur
Vandaag koffie gedronken bij de dealer:
De 1.0 versie van de Clever Edition kan geen aanhangwagen trekken omdat dit niet bij de RDW is goedgekeurd.
Het heeft precies dezelfde vering en onderplaat als de rest.
Het heeft te maken met de uitstoot. De WLTP meting.
Door geen aanhangwagen goedkeuring af te geven op de 1.0 versie Clever Edition kon de BPM lager en dus goedkoper verkocht worden.
Er zal dus ook nooit een goedkeuring komen voor mijn versie van de Karoq.
Wel schijnen de nieuwe 1.0 Clever Edition een goedkeuring te krijgen.
 

hemi24

Forumguru
goedkoop-is-duurkoop.png
 

064harry

Donateur
Mwah ... voor die paar keer dat ik een aanhang wagen nodig heb.... Daar riskeer ik wel een bon voor.
 

Okki

Donateur
Alleen maar tegen het RDW zeggen.."keur maar niet op trekgewicht, dan kunnen wij de auto goedkoper aanbieden" Is dat alles?

Vraag me af wat er gebeurd als je zelf de auto laat (her)keuren bij het RDW. En wat ze dan als reden geven mocht hij niet geschikt worden bevonden om iets te mogen trekken. Daar moet dan toch een technische oorzaak aan ten grondslag liggen lijkt mij.....
 
Bovenaan Onderaan