Kan leder interieur n het superb combi active model?

Steph@nie

Actief lid
Wij zijn prijs gaan vragen voor een skoda superb combi, en willen graag leder interieur.
Nu heb en wij niet echt veel opties nodig dus dachten miss het active model. Maar de ene garage zegt dat dit geen probleem is in het active model en de andere garage zegt dat leder interieur hierin niet bestaat...

Kan iemand mij hier duidelijkheid in geven? :-)

En heeft er miss iemand het active model? Want zijn er veel verschillen qua opties tov het ambition model?
Of als er interieurfoto's zijn van iemand die het active model heeft,deze zijn ook steeds welkom!

Alle opties staan wel op mijn prijsoffertes,maar soms twijfel ik of ik niet te weinig ga hebben in het active model... (terwijl ik enkel leder en zetelverwarming als optie zou willen,maar het is moeilijk als je later toch wat extra zou willen..)

Alvast bedankt voor de info,hopelijk kan iemand me een beetje helpen ☺

Grtjs

Stephanie

RefleCs

Forumguru
Af fabriek leder bestaat voor dat model inderdaad niet. Achteraf leder is natuurlijk altijd mogelijk.

By the way... in dit forum zijn we gewend om ons even in het daarvoor bestemde deel voor te stellen :) Welkom in ieder geval op ons gezellige en informatieve forum :D

Hierbij een linkje naar het voorstel deel van het forum :) : Linkje

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Tuulster

Forumguru
De active heeft geen Xenon verlichting die meedraait in de bochten maar gewone halogeen verlchting.
Dat verschil is echt 1000%:jaja:

Tuulster

Forumguru
Achter leder heb je veel meer keuze qua kleuren en stiksels. Bovendien goedkoper.
m.b.t. keuzes ben ik het met je eens maar leder in de Sup III staat voor 1.490 als optie en leder-alcantara, een werkelijk prachtig interieur, voor 1.290. Ik geef je dat te doen bij achteraf inbouw.......

Noord26

Forumguru
m.b.t. keuzes ben ik het met je eens maar leder in de Sup III staat voor 1.490 als optie en leder-alcantara, een werkelijk prachtig interieur, voor 1.290. Ik geef je dat te doen bij achteraf inbouw.......

Mijn (meedere malen zo gedaan) ervaring is dat het inderdaad goedkoper is als bij elk automerk zelf. De kwaliteit is dat 100% zeker, van after-market leder. En de keuze is gigantisch meer. ;)

Standaard prijzen zitten tussen €1500,- en €1800,- voor het allerbeste leder inclusief inbouw. Reken op €1250,- voor normaal leder (maar altijd nog betere kwaliteit als standaard). Alcantara klinkt mooi, maar is gewoon een kunststof in suede look. Totaal niet te vergelijken met kwalitatief goed leder bij een gerenommeerde inbouwer.

Laatst bewerkt:

Steph@nie

Actief lid
Mijn (meedere malen zo gedaan) ervaring is dat het inderdaad goedkoper is als bij elke merk zelf. De kwaliteit is dat in 100% zeker, van after-market leder. En de keuze is gigantisch meer. ;)

Standaard prijzen zitten tussen €1500,- en €1800,- voor het allerbeste leder inclusief inbouw. Maar dan vergelijk je appels met peren ivm de gebruikte kwaliteit wat er bij automerken standaard wordt toegepast. Alcantara klinkt mooi, maar is gewoon een kunststof in suede look. Totaal niet te vergelijken met kwalitatief goed leder bij een gerenommeerde inbouwer.

Ik ken hier dus niets van hè maar zouden jullie dan aanraden het leder er achteraf te laten inzetten? Ongeacht het model active of ambition?
Is hey model van zetel dan hetzelfde of ik ze nu met of zonder leder neem?

Sorry voor de vragen hoor...

CDK

Forumguru
@Steph@nie, welkom hier en je mag alles vragen, daar is het een forum voor ;)
achteraf leder kan zelfs veel mooier zijn als origineel af fabriek, dus is zeker een goede optie :jaja: Met een gekleurd stiksel geef je er bovendien een eigen draai aan.

Noord26

Forumguru
@Steph@nie

Alba is een hele grote. Die worden zelfs ingehuurd door PON (de importeur van oa Skoda) om het leder in te bouwen. Daar zou ik als eerste informeren. Of anders, hoe kan het ook anders, leder inbouw nederland. ;)

Meerdere offertes aanvragen loont overigens altijd.

B@s0302

Senior Member
Goedenavond @Steph@nie allereerst welkom op t forum!
Qua stoelverwarming zou ik je willen adviseren dit af fabriek te bestellen en leer inderdaad achteraf in te bouwen zoals door meerdere mensen hiervoor gemeld. Je hebt dan eigenlijk het beste van twee werelden: Keuze qua model en niet verplicht een bepaalde uitvoering en veel meer keuze qua kleur leer en afwerking.

Cordoba

Forumguru
@Steph@nie Allereerst welkom, maar misschien is het handig om even aan te geven waar je woont (regio): gezien je taalgebruik, twijfel ik of je een Vlaamse bent, en uitrusting voor NL-versie of een Belgische versie kunnen aardig verschillen, ook al draagt de uitvoering dezelfde naam.

Zoals al aangegeven, achteraf leer is altijd mogelijk. Nu wordt wel gesuggereerd dat er af-fabriek leren stoelen bestaan, maar bij mijn weten wordt een leren interieur altijd achteraf geplaatst (nadat de auto van de lopende band is gerold). Bijvoorbeeld @Oenoud heeft ook gekozen voor een leren interieur zoals hij dat wil. Dat dit een behoorlijke vertraging in de aflevering heeft opgeleverd, is naar mijn mening pech/slechte coördinatie van de dealer, maar dat zijn wel echte uitzonderingen.

Steph@nie

Actief lid
Om even iedereen die interesse heeft up to date te houden,... we zijn voor de Style versie gegaan met leder interieur. Dus dan hoeven we ons geen zorgen meer te maken ivm achteraf te plaatsen.

Er was een pack met opties van 1200 euro waar ook alcantara inzat en als we dan 235 euro opleggen hebben we leder ipv alcantara.

Ipv van de basis versie Active zijn we dan toch naar de iets meer luxe versie Style gegaan,inclusief packs comfort II en premium.

In totaal kregen we bijna 7000 euro korting met salon ed dus hebben we maar eens zot gedaan ☺

Toch bedankt voor de info allemaal!

Noord26

Forumguru
Om even iedereen die interesse heeft up to date te houden,... we zijn voor de Style versie gegaan met leder interieur. Dus dan hoeven we ons geen zorgen meer te maken ivm achteraf te plaatsen.

Er was een pack met opties van 1200 euro waar ook alcantara inzat en als we dan 235 euro opleggen hebben we leder ipv alcantara.

Ipv van de basis versie Active zijn we dan toch naar de iets meer luxe versie Style gegaan,inclusief packs comfort II en premium.

In totaal kregen we bijna 7000 euro korting met salon ed dus hebben we maar eens zot gedaan ☺

Toch bedankt voor de info allemaal!

Wat betekend 7000 salon korting?

andrehj

Forumguru
@Noord26 : Je kunt als Nederlander ook gewoon je S3 in België kopen hoor. Invoeren is een eitje, alleen wel even rekening houden met de extra te betalen BPM. BTW is volgens mij in België ook 21%, dus dat is al geen verschil.

Noord26

Forumguru
@Noord26 : Je kunt als Nederlander ook gewoon je S3 in België kopen hoor. Invoeren is een eitje, alleen wel even rekening houden met de extra te betalen BPM. BTW is volgens mij in België ook 21%, dus dat is al geen verschil.

Dat zal er op langere duur wel van gaan komen idd, een nieuwe bolide importeren..

Bovenaan Onderaan