Kan ik de TMc zender kiezen?

Barrokok

Actief lid
In een ander topic is al eens aangegeven dat met het nieuwe Columbus systeem in de OIII er bij de file informatie geen lengte in kilometers wordt weergegeven, terwijl deze als ik bijvoorbeeld in België rij wel wordt weergegeven.

Ik zou graag de kilomters ook vermeld willen hebben als ik in Nederland rij.

De info die getoond wordt is afhankelijk van het TMC signaal en aangezien in België de lengte wel wordt vermeld moet dat in Nederland toch ook mogelijk zijn, dacht ik zo.

Mijn Columbus pakt automatisch het TMC signaal van Radio 1, maar ik zou ook graag het signaal van andere zenders willen proberen, maar ik kan niet vinden waar ik kan selecteren welke zender er moet worden gebruikt.

Kan ik ergens selecteren welke zender er moet worden gebruikt voor het TMC signaal? Andere tips om de lengte van de files vermeld te krijgen zijn uiteraard ook welkom!

Joske

Forumguru
Volgens mij ga je de zender van waar het TMC signaal komt niet kunnen veranderen, je kan dit trouwens ook niet uitzetten als ik de handleiding mag geloven. Columbus zal steeds op de achtergrond TMC binnenhalen. Wat ik dan wel zie staan is dat je mits op de knop TRAFFIC te duwen een uitgebreidere informatie te zien krijgt, misschien staat daar tussen wat je zoekt?

(ben maar gewoon aan het meedenken btw ;) )

Barrokok

Actief lid
(ben maar gewoon aan het meedenken btw ;) )

Dat wordt gewaardeerd!

Klopt, als je de file aanklikt bij TRAFFIC krijg je meer info te zien, maar nog steeds geen lengte. Die is voor mij wel relevant. Als je bijvoorbeeld vanuit Arnhem onderweg bent richting A'dam is het handig om te weten hoe lang de file's op de A2 en A1 zijn, zodat je kunt kiezen welke route je neemt.

Barrokok

Actief lid
Vandaag spontaan ineens wel de lengte van de file in het overzicht. Bleek i.p.v. Radio 1 ineens de TMC van Sky Radio te worden gebruikt. Helaas schakelde het systeem even later weer terug naar de TMC van Radio 1. Ik blijf het vreemd vinden dat je niet zelf kan instellen welke zender wordt gebruikt voor de TMC.

Iemand nog suggesties? Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de enige ben die dit niet beter zou willen zien.

Rick

Senior Member
Handleiding zegt idd dat het niet kan (althans zegt niet dat het wel kan...). Helaas. Hopen dat radio 1 zijn doorgave verbetert of er ook verkeersinfo via DAB gaat worden meegegeven. Dat kan ook nog veel "rijker" volgens mij.

Thorgal

Forumguru
@Barrokok ook ik wil het beter hebben maar had ook begrepen dat je het niet aan kan passen.
De informatie moet haast wel binnenkomen (vertraging en tijd) want de aankomsttijd wordt wel aangepast als er file onderweg is...
Zal het eens aan het 'online'.team vragen

Bovenaan Onderaan