Kan de Move & Fun het wel aan?

Steerclear

Senior Member
Geachte Forumleden,

Vandaag is voor de tweede keer iets gebeurd waar ik geen verklaring voor heb.
Vlak nadat ik deze foto nam sprongen de waarden op de Move & Fun in de setting "langdurig(e)" op nul.
De boordcomputer in het dashboard blijft de oorspronkelijke waarden wel weergeven.
Bij iedere tankbeurt reset ik de boordcomputer altijd. (setting 2) zodat de afgelegde afstand het aantal kilometers op de tank tot dusver weergeeft.
De foto nam ik omdat de actieradius van de Citigo op ruim 1070 km en het verbruik op bijna 1:25 stond bij een redelijk hoge gemiddelde snelheid. Gebruik op binnenwegen / bebouwde kom / snelweg incl. files.
Kan de M&F deze zuinigheid wel aan?
De grote actieradius is deels te verklaren door het zeer zorgvuldig aftanken, waardoor er vrij gemakkelijk ruim 41 liter in de tank en vulhals kan. Officiële tankinhoud: 35 liter. Gemeten verbruik nu: 22,5 km / liter.
Heeft iemand een technische verklaring voor het fenomeen van "spontaan resetten"?
foto.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
het zeer zorgvuldig aftanken, waardoor er vrij gemakkelijk ruim 41 liter in de tank en vulhals kan.
Kijk hiermee uit, tenzij zeker is dat er geen actief koolfilter aanwezig is in de verbinding van de (gesloten) tank met de buitenlucht.

Het kostte bij mijn Fabia 1 een jaar of 10 geleden meer dan 200 euro voor een nieuw actief koolfilter omdat ik dat steeds liet vollopen op precies die manier: vullen tot het randje.
Sindsdien tank ik tottie afslaat en rond dan af op de volgende hele liter. Km-standen en getankte liters worden genoteerd, maar op de lange termijn is de invloed van deze afwijking pas ver achter de komma te merken.
 
Bovenaan Onderaan