Kan de 12V aansluiting midden dashboard ook aan-uit op contact?

Vlaar032

Senior Member
Ik heb een dashcam op de 12V aansluiting zitten in het midden bij de bekerhouders vooraan. Nu ging die bij m'n vorige auto aan en uit op contact. Bij de Faab III blijft hij gewoon stroom leveren. Leuk voor de filmpjes...
Het is voornamelijk een woonwerk en kerkorgelspeel-op-zondagmorgen-auto dat houdt in dat ie in het weekend wat langer stil staat. Als ik dan weer start op zondagochtend krijg ik een melding dat de spanning laag is. Nou ja de accu is ook bijna 5 jaar.
Nu heb ik dat getest door de camera er uit te halen tijdens de weekend stop en dan komt het niet meer voor. Helaas ben ik nogal vergeetachtig op dat punt, vaak laat ik hem per ongeluk toch zitten.
Dus ging ik kijken op het configuratie schermpje om te kijken of je de 12V kan schakelen maar kan dat niet vinden.
Weet iemand op dit forum of de mogelijkheid daar op zit?
 

VAG-man

Forumguru
Ik vind het juist handig als de dashcam blijft opnemen als het contact uit is. Bijvoorbeeld op openbare parkeerplaatsen is het handig dat de dashcam blijft opnemen i.v.m. parkeerschades. Om te voorkomen dat de accu wordt leeg getrokken kun je er dit tussen zetten.

#Aliexpress € 14,06 | DC 12V naar 5V Micro USB Omvormer Converter Auto Charger Adapter voor Auto DVR GPS Navigatie Parking Monitor katallobar Hardwire Kit
https://a.aliexpress.com/_U5LCR

Je hebt ze ook van €5,-, maar deze kun je instellen op diverse tijdslimieten of diverse spanningen.

Wel even goed opletten of dit stekkertje in jou dashcam past. Er zijn ook nog met andere voedingsstekkers.
 

Duijzer

Donateur
Je zou ook kunnen kijken of je de dashcam niet in de zekeringkast aan kan sluiten. Dan heb je die 12v vrij. Soort extra register, zeg maar:D
 

Desperado

Forumguru
Kan, maar dan heb je al die kabels weer rondhangen. Ik heb hem achter de radio aangesloten samen met de TomTom. Geen loshangende kabels meer.
 
Bovenaan Onderaan