Ik heb recent een proefrit gemaakt in een Kamiq met een 5bak en een andere met een 6bak.
Mij viel op dat er in verhouding vrij weinig verschil zit tussen de 5 en 6 bak qua toerentallen bij snelheden van 100+ (afgelezen vd teller) in de hoogste versnelling.
5bak
100 = 2300 rpm
130 = 3000 rpm
6bak
100 = 2100 rpm
130 = 2800 rpm
Wat zijn de ervaringen van anderen hier? Komt het er echt op neer dat de 6bak niet echt veel toegevoegde waarde heeft als je niet boven de 130 komt? Ik weet dat het verschil zit in het vermogen van de motor (95 vs 110/115pk) maar het gaat me met name om de vraag of die 6bak nu echt toegevoegde waarde heeft.
Mij viel op dat er in verhouding vrij weinig verschil zit tussen de 5 en 6 bak qua toerentallen bij snelheden van 100+ (afgelezen vd teller) in de hoogste versnelling.
5bak
100 = 2300 rpm
130 = 3000 rpm
6bak
100 = 2100 rpm
130 = 2800 rpm
Wat zijn de ervaringen van anderen hier? Komt het er echt op neer dat de 6bak niet echt veel toegevoegde waarde heeft als je niet boven de 130 komt? Ik weet dat het verschil zit in het vermogen van de motor (95 vs 110/115pk) maar het gaat me met name om de vraag of die 6bak nu echt toegevoegde waarde heeft.