kachelventilator werkt niet mee

Goedemiddag,

Sinds deze week werkt de kachelventilator (aanjager) van mijn auto niet meer. Ik heb de zekering gecheckt en deze is nog oké. Waarschijnlijk dus de ventilatormotor kapot of zie ik iets over het hoofd?

gr.
Jacco
 

EdK

Forumguru
Visueel gecheckt of met de universeel meter ??
En zou de andere zekeringen ook ff meten, zal niet de eerste keer zijn dat de verkeerde zekeringen worden gemeten omdat de zekeringsheet niet klopt... :koffie:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

catch me

Forumguru
En anders even onder je Dashboardkastje het kapje weghalen, soort schuim met klik dopjes en dan de motor er even uit halen., is klik systeem, borglipje opwippen en de motor iets draaien, komt ie er zo uit
Dan meten op de stekker en kachel motor doormeten
 
ik heb inderdaad de zekering zie het volgens het boekje moet zijn bekeken en verwisseld. Dat hielp niet. Ga morgen alle andere zekeringeb ook ff meten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Meten is weten !
Zekeringen lijken soms er nog heel uit te zien en blijken uiteindelijk toch stuk te zijn.
Dit is met auto zekeringen zo , maar net zo goed met de oude zekeringen in woningen / bedrijfs installaties
 

gehaktbal

Forumguru
Die van mij was er van de zomer mee gekapt. Kwam eerst een bijgeluid van af om daarna gewoon niks meer te doen. Nieuwe kachelmotor gemonteerd en we kunnen weer!
 
Gisteren eindelijk tijd gehad om alles te checken. Stekker los gemaakt en ventilatormotor eruit gehaald.
Stekker staat stroom op. Domme vraag misschien maar hoe meet ik de motor? 20230213_181118 (002).jpg
 

Thijs4motion

Forumguru
gewoon rechtstreeks 12v op zetten en kijken of deze draait.

de stekkeraansluiting rechts op de foto ziet er niet helemaal fris uit
 

gehaktbal

Forumguru
hier mijn topic over het vervangen van de ventilator:


Bij mij draaide de ventilator met de hand stroef en was het asje helemaal verroest. Misschien zie je bepaalde gelijkenissen met de mijne? Bij mij was de ventilator zelf stuk (waarschijnlijk lager er uit gelopen waardoor die te veel weerstand kreeg na bepaalde tijd draaien).
 
Bovenaan Onderaan