Kabelboom linker portier vervangen

Hoi,

Verleden week de kabelboom vd linker bestuurders portier vervangen omdat het rechter voorportier niet geopend kon worden met de rechter schakelaar maar kon wel gesloten worden met de rechter schakelaar. Het kon alleen geopend worden met de schakelaar in het linker portier. Maar nu werkt het rechterportier raam nog niet goed. Zou dit aan de schakelaar liggen? Ik dacht nl als de centrale kabelboom was vervangen alles weer goed zou werken. Om te voorkomen dat dit een gebed zonder einde wordt en ik onnodig kosten ga maken zou ik willen weten wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Alvast bedankt met meedenken
 

Tees

Donateur
Allereerst welkom! Velen hier waarderen het als je je veen voorstelt in de Meet en Greet!

Ik snap je probleem nog niet helemaal: gaat het alleen om de raambediening rechtsvoor of om het portierslot RV? En als ik het goed begrijp werkt t wel vanuit links een niet vanuit rechts?
Als het om het raam gaat, dan zou ik denken dat de schakelaar rechts kapot is. Gebeurt vaker, kost maar 2 tientjes en is simpel te vervangen. Waarom je met de kabelboom LV begonnen bent snap ik alleen nog niet...
 
....Ik snap je probleem nog niet helemaal: gaat het alleen om de raambediening rechtsvoor of om het portierslot RV? En als ik het goed begrijp werkt t wel vanuit links een niet vanuit rechts?
Als het om het raam gaat, dan zou ik denken dat de schakelaar rechts kapot is. Gebeurt vaker, kost maar 2 tientjes en is simpel te vervangen. Waarom je met de kabelboom LV begonnen bent snap ik alleen nog niet...
Dat zei de monteur vd garage. Hij zei dat er een breuk in zat. Die kon hij wel solderen maar dat het een kwestie van tijd was dat het weer kapot zou gaan. En het gaat inderdaad om de bediening van het rechter raam.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Tis een bekend probleem dat de bekabeling in de bestuurdersdeur nog wel eens een breukje wil krijgen, gebeurt eigenlijk op alle veelgebruikte scharnieren (dus vaak ook bij de achterklep).

Maar volgens mij heeft de monteur hier wel een denkfoutje gemaakt, het raam rechts wordt aangestuurd door een module in de rechterdeur. Dus als de bediening vanaf links niet werkt, kan t zijn dat t aan een kabelbreuk ligt, maar als de bediening vanaf rechts niet werkt, is de schakelaar rechts waarschijnlijker. Of een kabelbreuk ín het deurpaneel rechts, maar das onwaarschijnlijk, of de module rechts die niet goed werkt, maar dat komt ook weinig voor.

Ik zou dus de schakelaar rechts vervangen (of eerst eens doormeten, maar dan ben je al zover met demonteren dat vervangen net zoveel werk is).
 
Tis een bekend probleem dat de bekabeling in de bestuurdersdeur nog wel eens een breukje wil krijgen, gebeurt eigenlijk op alle veelgebruikte scharnieren (dus vaak ook bij de achterklep).

Maar volgens mij heeft de monteur hier wel een denkfoutje gemaakt, het raam rechts wordt aangestuurd door een module in de rechterdeur. Dus als de bediening vanaf links niet werkt, kan t zijn dat t aan een kabelbreuk ligt, maar als de bediening vanaf rechts niet werkt, is de schakelaar rechts waarschijnlijker. Of een kabelbreuk ín het deurpaneel rechts, maar das onwaarschijnlijk, of de module rechts die niet goed werkt, maar dat komt ook weinig voor.

Ik zou dus de schakelaar rechts vervangen (of eerst eens doormeten, maar dan ben je al zover met demonteren dat vervangen net zoveel werk is).
Dankjewel voor jouw reactie
 
Bovenaan Onderaan