Hallo turboturbo,
Het probleem dat mijn deur niet meer open ging, zat hem in het afstellen van het kabeltje dat naar de buiten klink gaat.
Ik heb gewoon bij het demonteren, het rechthoekig bevestigingsblokje dat aan het kabeltje zit los gemaakt.
Dit bevestigingsblokje word in de buitenklink geschoven.
Aan de achterkant van dit blokje zitten groeven.
Daardoor kan men dat blokje naar buiten en naar binnen afregelen.
Ik wist dit niet, en heb daardoor het kabeltje te strak gespannen (het blokje te ver naar buiten geplaats)
Daardoor ging de deur met niets meer open.
Om dit probleem op te lossen, moet men de buiten klink open houden, en dan het blokje met een dunne schroevendraaier los duwen (dan lost de kabel) en kan men de deur openen met de binnen klink.
Om het opnieuw af te stellen moet men het buitenslotje er uit halen.
Als dit verwijderd is, laat je de buiten klink gewoon los, en klik je het blokje gewoon vast.
Dan het buiten slotje opnieuw er in zetten.
Een tip, als je het blokje demonteert van de buitenklink, kijk goed hoe het gezeten heeft.
Nu zullen jullie zich wel afvragen, hoe ik achter deze informatie ben gekomen.
Heel simpel, gebeld naar
http://www.deurslotreparatie.nl/ ik heb daar vroeger mijn rechter slot module laten herstellen.
Ik heb hem gewoon uitgelegd wat ik gedaan heb, en hoe het slot reageerde.
Hij wist direct wat er aan de hand was, en legde uit voor dit op te lossen.
Voor diegene die niet graag aan een deurslot werken, raad ik aan, om het bij hem te laten herstellen.
Hij reviseert deze sloten (modules)
Voor €50 totaalprijs, haalt hij de defecte module er uit, en zet een gereviseerde er in.
Bij mij was alleen de kabel defect, maar moest ik een andere nieuwe module plaatsen, dan kost de module
zonder plaatsen +/- €175.
Omdat bij mij alleen de kabel defect was (€15) heb ik het zelf gedaan.
Maar ook de afstand, (ik woon in België) dus voor mij is dat dan bijna 400km in totaal rijden.
Wat zeker de moeite waard is, is volgende link
Het is wel van VW, maar de deurbekleding is bijna het zelfde.
Ik heb het paneeltje van de spiegel bediening ook los gemaakt.
Daar achter zit ook nog een schroefje.
Alleen bij mij is het slot in de deuropening geplaats, en bij VW op een aparte binnen plaat.
Weet iemand wat het verschil is van een Veeltand en Spline bit, is dit het zelfde?
Gr. Theo