Kabel dashcam wegwerken in S2

VAG-man

Forumguru
Ik probeerde het kabeltje van mijn dashcam tussen het hemeltje en de voorruit te drukken, maar ik krijg daar geen ruimte.
Hoe hebben andere dashcammers met een S2 dit gedaan?

Ik las ook iets over het aansluiten op de voorste binnenverlichting waarbij het kabeltje over het hemeltje liep. Kan dit niet achter het hemeltje?
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet hoe het bij de S2 zit, maar bij veel VAG-auto's kun je die voorste binnenverlichting eruit halen, en dan boven het hemeltje naar de A-stijl en daar achter de afdekkap naar beneden naar de zekeringkast. Overigens als je dit vanaf de voorruit doet, moet je vaak de zonneklep even loshalen om wel tussen het dak en het hemeltje te kunnen komen.
 

Highway

Forumguru
Voorste binnenverlichting kan er bij de S2 ook uit. Ik heb mijn bekabeling als volgt liggen:

Extra zekering in zekering kast links van dashboard. Hiervandaan loopt de stroomkabel via de linker A stijl naar boven. Vervolgens loopt deze over de hemelbekleding en gebruikt dezelfde inkeping als de bedrading van de binnenspiegel om naar beneden te komen.

Hoe ik dit heb gedaan? Ik heb de hemelbekleding een keer helemaal verwijderd gehad, dus toen was het makkelijk.

Heb je ooit de voorruit (laten) vervangen? In dat geval zou het goed kunnen dat de lijm die daarbij gebruikt wordt, op het hemeltje is gekomen. Dan zit je hemel verlijmd aan de ruit. Hemeltje zit nl. tegen de ruit aan.

Bij het verwijderen van mijn hemeltje moest ik nl. deze loshalen van de ruitenkit.

Oud topic hierover: https://www.skodaforum.nl/forum/i/interieur-delen-verwijderen-s2-dakhemel.30866/
 

VAG-man

Forumguru
Bedankt @Cordoba en @Highway.

Ik vermoed inderdaad dat de voorruit een keer vervangen is. Heb zelf de S2 nog maar 4 weken, dus zal eens in de enorme hoeveelheid facturen spitten (gekregen van de verkoper) of ik dit tegen kom.

En de optie om de spanning van de voorste binnenverlichting te halen? Een dashcam pakt niet veel ampère. Daar zit volgens mij ook een constante spanning.

In tegenstelling tot veel andere dashcammers die een geschakelde spanning hebben wil ik juist een constante. Vooral handig op parkeerplaatsen waar ook veel schades ontstaan.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Als je een goede dashcam hebt dan heb je parkeermodus :-)

Je kan die ervanaf pakken maar dan is het van korte duur. De meeste auto's gooien na een X tijd de spanning eraf als de deuren gesloten blijven. Beste is naar je zekeringenkast en daar een nieuwe aansluiting maken zodat de cam ook gezekerd is
 

VAG-man

Forumguru
Dank je @Antera die keuze had ik inmiddels gemaakt.
Ja ik heb een goede dashcam Dod LS460W met motion detection. De interne accu laat vaak te wensen over bij dashcams, vandaar ik een constante spanning wil.
 

VAG-man

Forumguru
Heeft iemand ervaring met deze optie voor de dashcam?
€ 13,34 | Mini USB 12 v 24 v naar 5 v 2.5A Auto DVR Intelligente Buck Lijn Harde Draad Kit voor Auto dashcam Camera 24 Uur Parkeren Monitoring0
https://s.click.aliexpress.com/e/bKibQkuY

Ja best duur, want ze zijn er al voor nog geen €3 maar deze heeft een groot voordeel.

De meeste hardwire kits sluiten de dashcam af bij een voltage van 11.6 of minder. Dit vind ik behoorlijk laag, zeker als het buiten flink vriest. Deze kit kun je zelf het voltage bepalen en zelfs de tijdsduur hoe lang de dashcam mag aanblijven.

Aan de meeste kits zit een kabellengte van de output van 2m. Ik heb gemeten voor de S2 en het zou net voldoende moeten zijn. Kan iemand met een S2 dit bevestigen?
 
Bovenaan Onderaan