K&N sportluchtfilter

Goofy@5E

Forumguru

Ik heb hem aangekocht maar niet gestoken, reden , deze zijn met een olie voorzien en dit zou wel eens kunnen problemen kunnen veroorzaken met de luchtmassa sensor, deze info heb ik ook maar van een forum hehaald, maar heb dan toch maar besloten om hem niet te plaatsen, ben beter af met een open inlaat al dan niet aangekocht, of hem zelf open gemaakt.
Kijk maar eens op mijn topic wat ik ermee gedaan heb.

Noord26

Forumguru
In- en uitlaat traject zijn op elkaar afgestemd. Ga de intake veranderen zou je ook aan de uitlaat iets moeten veranderen om het te kunnen merken.

Eemspoort

Forumguru
En dan merk je er nog vrij weinig van, want met alleen een filter en een uitlaat win je amper vermogen.
Niet te min staat een K&N-filter nog wel op mijn verlanglijstje. Puur voor de sound.
Heb in het verleden wel K&N inleg-filters gehad, beviel prima.

Spierings

Forumguru
Hij zal ook koude lucht moeten hebben anders levert zo'n sport luchtfilter zeker vermogensverlies op met alle warme lucht in het motorcompartiment

Race Eend

Forumguru
Ik heb hem aangekocht maar niet gestoken, reden , deze zijn met een olie voorzien en dit zou wel eens kunnen problemen kunnen veroorzaken met de luchtmassa sensor, deze info heb ik ook maar van een forum hehaald, maar heb dan toch maar besloten om hem niet te plaatsen, ben beter af met een open inlaat al dan niet aangekocht, of hem zelf open gemaakt.
Kijk maar eens op mijn topic wat ik ermee gedaan heb.

Beetje achterhaald verhaal, luchtmassameters worden bij alle MQB modellen niet meer gebruikt/geïnstalleerd door de fabriek, je carterventilatie zit ook gewoon op de inlaat tegenwoordig, soms zelfs op de airbox.

Daarbij zijn alle luchtmassameters vanaf 2005 geleverd eigenlijk niet meer gevoelig voor dat kleine beetje filterolie wat die filters bevatten.

Groen13

Forumguru
Hoi @Cobrakever.
Ik heb er 1 in de F3 zitten. Geluid is iets ruiger, mogelijk dat het icm tuning door TVS ook iets met de performance heeft gedaan. Dealer is ook enthousiast qua geluid en geeft aan de geen enkel probleem is ten opzichte van fabrieksfilter.

oco1979

Forumguru
chipte wagen en kn zal wel wat geven.
Rest is afhankelijk wat de ecu met de extra lucht kan doen.
Hoeveel rek er nog in de map zit of niet.(origineel)
Midgebied van turbomotoren zou wel wat kunnen verschil geven.
Kan je turbo op 3bar zetten,maar als de ecu deze waarden niet kan zien in de mapping zal dat geen fluit uithalen.
Sportfilters zouden moeten extra lucht geven.
Goed voor extra-geluid en het minder moeten vervangen van filter dan oem.
Die 9-10pk meer is ook wel te hoog gegrepen.
Bij een vipermotor misschien :D.
Bij een klassiek 1.2 zal je mogen blij zijn met 1-2 pk mits ecu het goedkeurd,zou eerste niet zijn die zelf minder heeft,omdat ecu dat als een soort noodloop zal zien.

auriga

Forumguru
Turbo op 3 bar?!
autoblog-techniek-turbo-werking-uitleg.jpg

Bovenaan Onderaan