K & N luchtfilter op een TDI

Joske

Forumguru
Iemand ervaring met zo een set te monteren op een diesel? Voor of nadelen? Alvast bedankt voor de response :xyxthumbs:

Joske

Forumguru
Een zeer informatief antwoord.. Maar zou kunnen dat er toch iemand eentje geïnstalleerd had en ervaringen te delen had :rolleyes:

Noord26

Forumguru
Het heeft op een TDI geen nut. Het inlaat-traject en uitlaat-traject zijn volledig op elkaar afgestemd. Als je alleen iets gaat veranderen in het inlaat-traject komt dat niet uit de verf onderaan de streep.

Tino

Senior Member
Iemand ervaring met zo een set te monteren op een diesel? Voor of nadelen? Alvast bedankt voor de response :xyxthumbs:

Geen voordeel voor Diesel alleen bij Chippen ca 2 PK extra en met andere uitlaat in totaal 4 PK.
( ps de betere diesel tanken is ook 4 PK dat maakt samen al 8:super:)

Chatslet

Forumguru
Het is natuurlijk wel zo dat een K&N filter van katoen is en daardoor in principe niet vervangen hoeft te worden. Het enige wat er moet gebeuren is af en toe het filter reinigen maar dan praat je over intervallen van 100 dkm. En wat misschien ook niet geheel onbelangrijk is, is dat je de turbo heel mooi kunt horen. Dan klinkt ie wat sportiever :winkie: Dus geheel zonder voordelen is het niet.

peterrapid

Forumguru
Heb net de K&N filter besteld bij superskoda.com ben benieuwd, ik doe het niet omwille van vermogen maar enkel voor het geluid en omdat de dealers handenvol geld vragen voor een luchtfilter.

peterrapid

Forumguru
Wel ik ging voor de hooddamper omdat ik het bij Jeroen had gezien en ... zag de filter dus, demper en filter besteld.

peterrapid

Forumguru
Denk dat ik nog een jaar of 2 bezig ga zijn om de volledige wishlist uit te voeren :
- tuning (binnenkort)
- velgen (binnenkort)
- led binnen en buiten
- folie motorbescherming
- uitlaat
- bodykit
- spacers
- air
Hoe meer ik hier op forum zit hoe langer de lijst :deuk:

Chatslet

Forumguru
Zijn er al mensen die dat ding er in hebben? Is er verschil te horen? Wel even accu er af halen zodat het motormanagement gereset wordt.

Bovenaan Onderaan