K&N 57i sportkit

DonB

Lid
Ik heb dus vandaag mijn K&N 57i sportfilter binnengekregen, ik wilde hem gelijk inbouwen maar het paste niet (was voor polo, en natuurlijk bestond er geen voor Fabia zelf), creatief geweest en nu pastie toch. Echt gruwelijk geluid, beter bestaat niet :)

Interesse? Je kan hem halen bij carfantasy.nl maar je moet dus wel wat dingetjes aanpassen (buis/slurf was te groot voor bevestiging op mijn fabia, toch gelukt met behulp van een vriend die monteur is)
Foto wil ik best erop zetten als mensen geinteresseerd zijn.

Red Devil

Actief lid
zou je daar idd is een foto van kunnen maken?

ik heb een poos geleden ook gekeken naar een 57i kit.. maar idd voor de fabia is die er niet.. alleen voor de TDI geloof ik?

DonB

Lid
Om eerlijk te zeggen vroeg ik om een Skoda Fabia 1.4 MPI filter, ze vertelden dat ze die zouden bestellen, en ik kreeg een filter voor de VW Polo 1.4 binnen. Wel voor benzine. In principe past het wel, maar je moet een beetje creatief zijn.

Foto zet ik er snel op. Wou dat ik het geluid er ook op kon zetten :)

Sportline

Senior Member
Kun je misschien beschrijven hoe dat geluid is? haha, ben wel benieuwd want ik ben ook van plan om een power filter in mijn Felicia te maken. Ik wou dan zo'n power mat kopen maar maakt tie dan ook dat geluid? Weet iemand dat

Red Devil

Actief lid
een powermat? bedoel je gewoon een inlegfilter? maar dan van K&N bijvoorbeeld?
ik denk dat het verschil echt niet werelds is..

ik heb bij mijn eigen fabia wel een paar keer gereden met het filter huis open.. het zijn 2 delen en in de onderste helft ligt het filter en de bovenste helft worde de lucht aangezogen en had het filter wel boven in vast gemaakt zodat die de lucht nog wel filtert.. en dan klinkt het ook gruwelijk gewoon:)

Daniel

Lid
een powermat? bedoel je gewoon een inlegfilter? maar dan van K&N bijvoorbeeld?
ik denk dat het verschil echt niet werelds is..

ik heb bij mijn eigen fabia wel een paar keer gereden met het filter huis open.. het zijn 2 delen en in de onderste helft ligt het filter en de bovenste helft worde de lucht aangezogen en had het filter wel boven in vast gemaakt zodat die de lucht nog wel filtert.. en dan klinkt het ook gruwelijk gewoon:)

Maar je hebt zelf gezien dat het bij jou ook weer anders als bij mij hè.

Tallguy

Forumguru
Even verplaatst. het valt naar mijn mening onder dit onderwerp, ook al is het voor een Fabia. Het is een onderdeel van een derde, snap je?

DonB

Lid
Kun je misschien beschrijven hoe dat geluid is? haha, ben wel benieuwd want ik ben ook van plan om een power filter in mijn Felicia te maken. Ik wou dan zo'n power mat kopen maar maakt tie dan ook dat geluid? Weet iemand dat

Van een powermat weet ik niets, lijkt me wel net even minder vermogenswinst en geluidswinst dan een complete filter, voor het geluid kun je op www.youtube.com kijken en zoeken naar 57i.

Hallo allen,

Ik zat eraan te denken om op mijn Fabia 1.4 74Kw een open lucht filter te zetten (de 57i van K&N werd aangeraden door de dealer) alleen is me niet helemaal duidelijk hoe die zou moeten passen. De kap die over het motorblok loopt is namelijk de filter en de aansluiting zit links van de motor. Het originele inlaatgat van de inlaat zit rechts naast het motorblok.
Weet iemand een oplossing?

grtz

Ben eigenlijk op zoek naar iemand die hem al geïnstalleerd heeft en hiervan foto's heeft zodat ik een idee heb hoe het moet. Verder viel me overigens op dat het luchtfilter boven het motorblok ligt en erg warm wordt. Dit lijkt mij niet goed voor de lucht (die wordt dan warmer toch?) hij zou dus zeker baat hebben bij koelere lucht...

Heeft nog niemand een K&N luchtfilter op de 101 pk versie gezet? Heeft iemand wel een idee erover? Alles info is welkom!

Sportline

Senior Member
Ik dacht dat Red Devil zo'n kit er op had zitten. Ik heb er ook zo iets onder liggen maar dan met een GREEN filter en met een paar metalen glimmende buizen richting het blok. Werkt perfect en er komt een mooi geluid uit. Allen ik betrap me er zelf op dat ik telkens het gas helemaal in trap omdat dan het geluid komt bij het optrekken. Dat vind ik mooi. (maar hou me wel aan de snelheid)

Desperado

Forumguru
Ik heb wel een open luchtfilter, maar dan van autostyle (25 euri inclusief 7 adapters)
Als extra adapter heb ik een pvc bocht gebruikt die ik zwart heb gespoten.
Dit was nodig omdat het filter anders te hoog zat tegen de motorkap aan.
Levert een mooi geluid(diepe brom bij intrappen gaspedaal) en lijkt ook nog mooi.
Extra vermogen wordt wel beloofd, maar heb ik niet getest.

Sportline

Senior Member
ik moet jullie toch teleur stellen denk ik.. ik heb namelijk geen openlucht filter er in zitten.. daar is alles nog standaard, het is nog wel een keer de bedoeling..

Er is iemand hier op het forum die dat toch had dacht ik?

To Felicia Peter: Heb je daar misschien foto's van? En ook van het verlagen en van het interieur?

Bovenaan Onderaan