JVC NX7000 kan geen GPS meer vinden

Bakkertje

Forumguru
Sinds vandaag (gisteren deed ie het nog) heeft mijn JVC ineens geen GPS signaal meer.. Nu zou dat een probleem zijn wat met de laatste firmware (1.3.2) opgelost moet zijn. Deze firmware zit er uiteraard al in. Na wat googlen heb ik gevonden dat het op te lossen zpu moeten zijn door 15 minuten de spanning eraf te halen, wat ik morgen eens ga proberen (ik heb niet zoveel zin om in de regen de zekering te zoeken..)

Heeft er iemand hier ervaringen mee?
 

EdK

Forumguru
Geen GPS signaal , zover gaat het niet bij mij !
Hij heeft wel eens dagen dat hij het signaal mider vlug oppakt !
Maar dan is het ook het geval dat ik hem naar locatie A voor het laatst gebruikt heb en dan bij lokatie C weer gebruik wat dan 2 a 300 km verder ligt !
En dan lijkt het erop dat hij aan het zoeken is waar hij zich nu weer bevind !
Maar zoals jij omschrijft, zo is het dus niet bij mij !

Trouwens op welke site heb jij gevonden van die spanning eraf ?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb het hier gevonden.
Vanmorgen op de A2 al van alles geprobeerd, front eraf/erop, diverse resets (inclusief het kleine knopje waardoor alles factory default wordt...)
Erg wazig allemaal, het duurt normaal inderdaad wel eens even voordat ie het doet, maar wat me opviel is dat hij nu ook helemaal niet navigeert. Dat zou ie gewoon moeten kunnen op basis van de gyro en snelheidspuls...
 

Bakkertje

Forumguru
Voor de mensen met een JVC en GPS problemen, bij mij was het opgelost na het verwijderen van de zekering van de radio en de JVC een kwartiertje zonder spanning laten staan..
 
Bovenaan Onderaan