Jullie mening over set wintervelgen.

kevinoo

Nieuw lid
Hallo iedereen,

Ieder jaar zit ik mijn winterbanden op mijn originele velgen te leggen en in de zomer weer wisselen voor de zomerbanden.

Had nu gedacht om een set velgen aan te schaffen voor tijdens de winter.
heb twee mooie setjes gezien maar tijfel wat mooi zou staan....
Is niet de bedoeling dat ik de auto gaan tunen ofzo ...

Gewoon jullie mening over deze twee setjes ... is ook zo moeilijk kiezen, zou dat willen zien hoe dat staat om een goed gedacht erover te hebben ... kan iemand misschien iets met fotoshop ? Heb daat zelf geen verstand van :)
Heb een zwarte superb combi.

Hier zijn de links naar de velgen.

Set 1 : http://www.online-velgen.nl/velgen/1144-swh-x55/

Set 2 : http://www.online-velgen.nl/velgen/42531-swh-navy/

Graag jullie mening.

Groeten Kevin.

Chatslet

Forumguru
Gewoon lekker stalen velgen er onder hangen met de wintersloffen, kost je een paar tientjes per velg. Zonde voor je dure velgen met al dat pekel. Kans dat je tegen een stoeprandje aan glijd is ook veel groter en een stalen velg kan gewoon even wat meer hebben.

michelover

Forumguru
Ik zou voor set 1 gaan, zijn denk ik makkelijker schoon te houden. Heb zelf de Octavia RS(2006) velgen erop als wintervelg, spons er langs en schoon.

Havana

Forumguru
Ik zou nooit investeren in velgen die maar een paar maanden onder de auto liggen en dan ook nog eens worden blootgesteld aan pekel, sneeuw, regen, enz.

Benno

Lid
Ik vind set 2 het mooist. Zo'n mooie auto verdient ook in de winter mooie velgen en dat mag best wat kosten. Zie post #2303 van 14-12-2012

van_der_P

Senior Member
Ik zou ook voor set twee gaan. Misschien nog beter stalen velgen met originele Skoda wieldoppen, ziet ook verzorgt uit.

mikehotel

Actief lid
Set 2 geen discussie mogelijk.
En voor alles groter dan 16" is staal niet zomaar voor de hand liggend, aangezien die eigenlijk nauwelijks worden gebruikt. Veelal voor reservewielen, maar dan zit je vaak weer met de breedte (of het ontbreken daarvan) van de velg.

Canon-Eye

Forumguru
Qua kleur zou ik voor set 2 gaan, is m.i. 's winters wel toepasselijk.

Maar het lijken me ondingen om schoon te houden met die smalle sleufjes. Die moet je onderhand flossen...:smirk:
Ik heb liever iets met ruimere gaten en redelijk gladde vlakken, zodat ik er behoorlijk met een spons doorheen kan.

Buster

Lid
Van deze twee zonder twijfel de tweede set.
Persoonlijk heb ik (en zou je dat adviseren, maar daar vraag je niet om...) een tweedehands set lichtmetaal voor de winterbanden.
Scheelt behoorlijk in prijs, en zijn ook bij dealers/banden'boeren' te koop.

[en nog verdere off-topic: ik ga over op 4-seizoenbanden heb ik besloten]

Derk

Forumguru
Lekker gewoon zwarte stalen velgen eronder gooien scheelt idd een hoop geld en vind het zelf ook nog niet eens zo verkeerd staan.(zie mijn foto)
Anders succes hahahah:xyxthumbs: Derk.

persoonlijk kies ik ook set 2, maar qua onderhoud vind ik geen van beiden perfect als wintervelg, dan liever iets met grote vlakke spaken.
Neemt niet weg dat ook ik voor de winter absoluut een aluminium velg wou, tenslotte is de periode november - april een half jaar hé ik wil niet de helft van het jaar met een stalen wiel rondrijden maar die keuze is persoonlijk natuurlijk ;)
Ik zou wat de prijs betreft ook eens kijken bij givawheels.nl ik heb daar 2 sets gekocht (voor mijn nieuwe octavia en de i30 van mijn zus) en prijs was scherp en service super :xyxthumbs:

Petrolhead

Forumguru
Set 2!
Maar ik ben niet objectief want ik heb deze wielen in 18" onder mijn zwarte O2 gehad. :laugh:
Canon-Eye heeft wel gelijk, schoonmaken is ff flossen, de overige gaten waren lekker groot dus de binnenkant van je velg is goed schoon te maken. (in 17" wellicht iets lastiger)
Zwarte lak van de auto en de hyper painted silver velgen waren een super combi. :worshippy:

Wild Chocolate

Senior Member
Ik zou geen gepolijste velgen nemen voor de winter, i.v.m. pekel. Set 1 valt dus af.
Sowieso lijkt het mij het belangrijkst om te informeren of de velgen wintervast zijn. Ze zijn dan meestal gelakt, wat ook corrosie door pekel voorkomt. Bij bijvoorbeeld www.reifen.com heeft men een behoorlijke keuze aan velgen, waarbij je ook op wintervastheid kan selecteren. EDIT: dat is niet waar, ik ben kennelijk in de war met een andere site waar dat kon...

Zelf heb ik deze: http://www.felgenoutlet.de/de_de/Alufelgen+Reifen/64761_z16/Autec_Arctic_Plus_Graphit_lackiert

Bovenaan Onderaan