John de trouwe Skoda rijder

Hallo iedereen,

Ik ben John, vader van 3 kinderen, wonende en werkende in Flevoland.
Bijna dagelijks mag ik met mijn Skoda Octavia Combi 1.9 tdi ASZ uit 2003 een mooie 50 km heen en 50 km terug rijden. Met als gevolg dat mijn, in 2007 aangeschafte, diesel na 12 jaar op een respectable 460000 km staat. tijdens deze 12 jaar zijn geen noemenswaardige uitgaves geweest, hij is al bijna klaar met zijn 4e distributieriem. Dit onderhoud zijn de hoogste pieken in het onderhoudsuitgaveplaatje.
Dit kan natuurlijk niet zonder een bepaalde rijstijl, al gebruiken we hem geregeld waar hij voor gemaakt is, het volgooien van de kofferbak (wat een ruimte) en hier en daar het trekken van een volgeladen trailer. De meeste km, van de nu jaarlijkse ruim 40000 km, zijn lange ruistige stukken waar hij volledig wordt warm gereden. met een gemiddelde gebruik van rond 5l/100km.
Elk jaar worden er mooie herinneringen mee gemaakt, (vaak) met de vouwwagen erachter is hij ondertussen heel Europa doorgereden. Van Scandinavië tot de Spaanse costa, de Adriatische kust en alles er tussenin. :dankje:
In eerste instantie gekocht voor 13000 euro als ex lease auto (67300 km), met de bedoeling om heir zo'n 6 jaar mee door te rijden. maar toen hij in 2013 op ongeveer 250000 km stond, zonder er bij na te denken gewoon mee door blijven rijden. Nooit gedacht hem nu nog te hebben.

Omdat wij zo tevreden zijn met VAG maar met name Skoda, hebben wij na het in de prak rijden, begin zomer, van de C1 van mijn vrouw door een van mijn kinderen. Hebben we een jong gebruikte Skoda Citigo uit 2015 van de eerste eigenaar (32000 km) als vervanger aangeschaft. tot nu toe erg tevreden met dit wagentje, zuinig (+- 1 op 22) en door zijn cruisecontrol op elke weg prettig te rijden.
 

eriktv

Forumguru
Welkom! Nooit meer weg doen, die O1, daar ga je spijt van krijgen. Heerlijke kilometervreter, zuinig, onverwoestbaar!
 
Bovenaan Onderaan