Jesko's Superb (Bílý)

Topic in 'Mijn auto' gestart door JeSko, 03-11-2019.

1. Okki

Okki Forumguru Donateur

Voorplaat maar met 2 schroeven vast?

En de achterplaat, die loopt niet mooi met de ronding van de carrosserie mee zo te zien?

Laatst aangepast: 07-10-2020
    JeSko vindt dit leuk.

2. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Klopt @Okki , heb bij mijn auto's nooit anders geweten dan dat de voorplaat maar met twee schroeven vast zit, ga er zelf geen onnodige gaten voor bij boren. En inderdaad ze loopt nog niet mooi gelijk, de schroeven die dus te lang zijn duwen de plaat omhoog aan de zijkanten. Moet ik nog nieuwe schroefjes voor zoeken.

3. Okki

Okki Forumguru Donateur

Ah...dat had ik niet zo begrepen.

Voorheen zaten platen hier vaak met 2 schroeven in het midden vast, tegenwoordig zie je steeds meer met 4 schroeven (of pompnagels)

JeSko vindt dit leuk.
  4. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Auto netjes gewassen en nog eens de Carpro hydro lite ververst, deze zat er meer dan 3 maanden op en na 2-3 maand verdwijnt de werking, veel plezier van, vooral handig omdat de ruiten makkelijker wissen en ja, je moet niet zo hard kuisen telkens je de auto tussentijds wast, soms volstaat snel afspoelen zelfs. Pano dakje schittert als geen ander, mooie reflectie.

20201010_131213.jpg

20201010_125430_copy_1612x1209.jpg

Cordoba, CDK, Rosinfield en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. VAG-man

VAG-man Forumguru

Je blijft ook bezig met de auto.:jaja:
    Ik was de auto maximaal 4x per jaar.:pardon:

dirkie996 en Rosinfield vinden dit leuk.
  6. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

@VAG-man

Haha ja ik kan het niet laten, als ik zie dat hij wat vuil word moet ik hem kuisen, voordeel van zo'n witte is dat hij van ver best proper kan lijken, maar het echte vuil zie je dan pas van naderbij :D

7. Okki

Okki Forumguru Donateur

Wanneer mag ik mijn voiture eens afgeven voor een goede kuisbeurt? Helaas geen plek voor de deur en ook de spieren laten het niet meer toe.

JeSko vindt dit leuk.
  8. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Eind van de nakende werkweek gaat mijn bandenboer de velgen omwisselen, de velgen die ik heb zijn ET 45, nu heb ik van de huidige geen ET waarde, ben dus eens wezen kijken maar op alle velgen staan de ET waarde enorm onduidelijk op, zelf maak ik er ET 42 van op de ene maar op de andere lijkt het weer meer 45? Maar op het internet kom ik ze enkel als ET 45 en ET30-35 tegen, wat maken jullie hiervan? Zou jammer zijn moesten deze velgen 42 zijn, dat zou betekenen dat de nieuwe velgen verder naar binnen komen met hun ET45 cijfer, en dat gaat niet mooi staan. De letters ET en dergelijke staan netjes aan de zijde dicht bij de band en zijn duidelijk leesbaar, de waardes zelf hebben ze zo ver naar het velghart gezet waardoor ze amper leesbaar zijn, deze zijn niet zo diep gedrukt.

20201011_125423_copy_2208x2944.jpg 20201011_125317_copy_2208x1656.jpg 20201011_125238_copy_2208x3114.jpg

9. EdK

EdK Forumguru

Misschien is even de binnenkant van de velg ook schoonmaken ipv alleen maar de buitenkanten van je wagen/velgen ?
    Maar nu kan ik er ook niets van maken, terwijl toen ik mijn zomer/winterbanden nog wisselde kon ik dit altijd goed aflezen....

10. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

@EdK

Normaal doe ik dat maar deze keer door de fellere vervuiling niet aan begonnen, soms is onderaan wat vuil laten zitten beter tegen de nieuwe weersomstandigheden. Op de letters zelfs had ik trouwens al eens met de doek over gegaan, maar valt nog steeds weinig van te maken.

11. EdK

EdK Forumguru

En wat geeft Skoda op bij hun specs ?
    Misschien je velg bij superskoda opzoeken en kijken of ze daar de specs opgeven...

12. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

@EdK

Gevonden, ET is dus 45, net als de nieuwe velgen, wat helemaal top is :D

EdK vindt dit leuk.
  13. EdK

EdK Forumguru

Wat kan het leven soms simpel zijn he @JeSko .....:pardon::koffie:

Joman en JeSko vinden dit leuk.
  14. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Simpel @EdK ? De overburen vragen zich nu af waarom ik met men pens omhoog onder de Sup gekropen ben om te filmen, en er na een hoop gevloek weer onderuit ben gekropen:tegek:

Maar uiteindelijk ben ik het zo wel te weten gekomen haha.

Jewepe vindt dit leuk.
  15. s-line

s-line Forumguru

Het kan ook zijn dat er 1 met een andere et waarde tussen zit. Ik ben ook wel eens bij een gebruikte set wezen kijken die verschillende et waardes bleek te hebben..

Kanerr en JeSko vinden dit leuk.
  16. EdK

EdK Forumguru

@s-line maak hem nou niet gek...
    Nou gaat die nog 3x onder zijn wagen kruipen.... moet ze buuf dan wel niet denken ??:deuk:

Jewepe en s-line vinden dit leuk.
  17. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

@s-line

Dat zou mijn bandencentrale 100% zeker gezien hebben en ook vermeld hebben. En anders is het mijn eigen schuld, ik heb het bij aankoop niet gecontroleerd omdat ze vanonder een Octavia kwamen, dus gemakshalve ervan uitgegaan dat het wel goed was.

18. EdK

EdK Forumguru

Maar goed dat zijn we wel een beetje van je gewend....:pardon::nailbiting::nailbiting:

JeSko vindt dit leuk.
  19. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Mocht je het nou niet duidelijk kunnen zien; kauw even een kuwgommetje en ‘plak’ deze op de plek waar het zou moeten staan, en haal de kauwgom er weer voorzichtig vanaf, tada!

JeSko vindt dit leuk.
  20. Jewepe

Jewepe Forumguru

Zoals de Britten zeggen: Assumption is the mother of all fuckups :pieker:

Sorry, ik kon het niet nalaten je een beetje op stang te jagen (weet even niet wat de Belgische uitdrukking hiervan is)

JeSko vindt dit leuk.

Deel deze pagina